overcast clouds
12°C
30.03.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Гранд при БИТЕФА представи "Али: страх једе душу"

26.09.2019. 23:41 23:47
Пише:
Фото: Представом "Ретке птице" завршен овогодишњи БИТЕФ Фото: Танјуг/видео

БЕОГРАД: Доделом награда вечерас је завршен БИТЕФ фестивал, а Гранд при припао је представи "Али: страх једе душу" у режији Себастијана Хорвата, у извођењу словеначког Народног гледалишћа.

Специјалном наградом "Јован Ћирилов" награђена је представа "Неморалне приче - 1. део: Кућа мајка", ауторке Фие Менар и Žann-Lik Божола.



Награда "Политике" за najbollju режију, потпуно заслужено, отишла је у руке Себастијана Хорвата, редитеља представе "Али: страх једне душе".



Публика је на овогодишнејм БИТЕФ фестивалу била сагласна са оценом жирија и за најбољу представу прогласила комад "Али: страх једне душе" са просечном оценом 4,67.



Проглашењу победника prеthodilo је извођење представа "Позвани" и "Ретке птице", а након проглашења уследио је концерт Бети Ђорђевић, када је публика чула велики хит "Почнимо љубав из почетка", који је био и слоган овогодишњег БИТЕФА.



Себастијан Хорват, редитељ представе награђене Гранд пријем, "Али: страх једе душу", изјавио је у интервјуу Танјугу да за њега нема дилеме да ће најважније теме у свету данас, као што су екологија или политички популизам, мигрантске кризе и даље налазити место у позоришту будућности.



"Будућност Европе је тоталиразам који ће под плаштом демократије допуштати све. Политичари ће све допуштати осим уплива у токове новца. Уметничка критика никада нигде није угрозила тржиште и то је тренд који ће бојим се трајно бити присутан у Европи све док је капитализам присутан као облик друштвеног уређења", казао је Хорват.



У победничкој представи Хорват у сценској адаптацији класичног текста Рајнера Вернера Фазбиндера, задржава изворни друштвени миље и радњу.



Седамдесете године 20. века у Западној Немачкој, случајни сусрет и неочекивана љубав између старије немачке чистачице, удовице, и младог мароканског гастарбајтера, предрасуде и неприхватање њихове околине...



Овај избор се показује као исправан, јер публика без проблема развија паралелу с данашњим облицима ксенофобије, нетрпељивости према странцима, мигрантима.



Хорват тек на средини ове љубавне приче, до тада претежно остварене и срећне, уводи "треће лице", оно које "срећу квари", а то је контекст, друштвена стварност, односно, публика.



Тако у другом делу представе гледаоци дословце и физички улазе у измишљени свет љубавника и изнутра га, као некакав тумор, разарају.



Критичка и политички ангажована прича ипак се завршава срећно, иако не у потпуности.



Хорват за Танјуг каже да позориште и даље има јавни утицај који се догађа на свесном и несвесном плану.



"Свака делатност која се бави јавним дискурсом има прилику да нешто направи...Нешто добро за друштво. Позориште је добро место да се путем емоција публици представе важна и оптерећујућа друштвена питања. То нису околности у којима човек прочита нешто у новинама, мало се наљути на себе и на друге и крене на спавање. Добро позориште охрабрује људе да мисле. Зато упркос свему верујем да има смисла ово што радим", рекао је Хорват.

 

 

Пише:
Пошаљите коментар
Орест у Мосулу отворио Битеф: Библијска Европа

Орест у Мосулу отворио Битеф: Библијска Европа

20.09.2019. 13:14 13:17