Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Grand pri BITEFA predstavi "Ali: strah jede dušu"

26.09.2019. 23:41 23:47
Piše:
Foto: Predstavom "Retke ptice" završen ovogodišnji BITEF Foto: Tanjug/video

BEOGRAD: Dodelom nagrada večeras je završen BITEF festival, a Grand pri pripao je predstavi "Ali: strah jede dušu" u režiji Sebastijana Horvata, u izvođenju slovenačkog Narodnog gledališća.

Specijalnom nagradom "Jovan Ćirilov" nagrađena je predstava "Nemoralne priče - 1. deo: Kuća majka", autorke Fie Menar i Žann-Lik Božola.



Nagrada "Politike" za najbollju režiju, potpuno zasluženo, otišla je u ruke Sebastijana Horvata, reditelja predstave "Ali: strah jedne duše".



Publika je na ovogodišnejm BITEF festivalu bila saglasna sa ocenom žirija i za najbolju predstavu proglasila komad "Ali: strah jedne duše" sa prosečnom ocenom 4,67.



Proglašenju pobednika prethodilo je izvođenje predstava "Pozvani" i "Retke ptice", a nakon proglašenja usledio je koncert Beti Đorđević, kada je publika čula veliki hit "Počnimo ljubav iz početka", koji je bio i slogan ovogodišnjeg BITEFA.



Sebastijan Horvat, reditelj predstave nagrađene Grand prijem, "Ali: strah jede dušu", izjavio je u intervjuu Tanjugu da za njega nema dileme da će najvažnije teme u svetu danas, kao što su ekologija ili politički populizam, migrantske krize i dalje nalaziti mesto u pozorištu budućnosti.



"Budućnost Evrope je totalirazam koji će pod plaštom demokratije dopuštati sve. Političari će sve dopuštati osim upliva u tokove novca. Umetnička kritika nikada nigde nije ugrozila tržište i to je trend koji će bojim se trajno biti prisutan u Evropi sve dok je kapitalizam prisutan kao oblik društvenog uređenja", kazao je Horvat.



U pobedničkoj predstavi Horvat u scenskoj adaptaciji klasičnog teksta Rajnera Vernera Fazbindera, zadržava izvorni društveni milje i radnju.



Sedamdesete godine 20. veka u Zapadnoj Nemačkoj, slučajni susret i neočekivana ljubav između starije nemačke čistačice, udovice, i mladog marokanskog gastarbajtera, predrasude i neprihvatanje njihove okoline...



Ovaj izbor se pokazuje kao ispravan, jer publika bez problema razvija paralelu s današnjim oblicima ksenofobije, netrpeljivosti prema strancima, migrantima.



Horvat tek na sredini ove ljubavne priče, do tada pretežno ostvarene i srećne, uvodi "treće lice", ono koje "sreću kvari", a to je kontekst, društvena stvarnost, odnosno, publika.



Tako u drugom delu predstave gledaoci doslovce i fizički ulaze u izmišljeni svet ljubavnika i iznutra ga, kao nekakav tumor, razaraju.



Kritička i politički angažovana priča ipak se završava srećno, iako ne u potpunosti.



Horvat za Tanjug kaže da pozorište i dalje ima javni uticaj koji se događa na svesnom i nesvesnom planu.



"Svaka delatnost koja se bavi javnim diskursom ima priliku da nešto napravi...Nešto dobro za društvo. Pozorište je dobro mesto da se putem emocija publici predstave važna i opterećujuća društvena pitanja. To nisu okolnosti u kojima čovek pročita nešto u novinama, malo se naljuti na sebe i na druge i krene na spavanje. Dobro pozorište ohrabruje ljude da misle. Zato uprkos svemu verujem da ima smisla ovo što radim", rekao je Horvat.

 

 

Piše:
Pošaljite komentar
Orest u Mosulu otvorio Bitef: Biblijska Evropa

Orest u Mosulu otvorio Bitef: Biblijska Evropa

20.09.2019. 13:14 13:17