СЈАЈНЕ ВЕСТИ СА ТЕСТИРАЊА НОВИХ ШИНА Танасковић: Воз на прузи Нови Сад-Суботица достигао брзину од 200 километара на сат ДО МАЂАРСКЕ ГРАНИЦЕ ЗА 77 МИНУТА
Брзина од 200 километара на час је достигнута...
Директорка компаније Инфраструктура железнице Србије Јелена Танасковић изјавила је данас да тестирање брзе пруге Нови Сад-Суботица, које је почело 23. септембра, још траје, али да је у петак достигнута задата брзина од 200 километара на час, која ће омогућити да се из Београда до мађарске границе стигне за око 77 минута, чиме ће се путовање скратити за више од три сата.
Танасковић је истакла да је током првих тестирања брзина била 50 километара на сат.
"То показује да је посао добро одрађен. Наравно да ту има још пуно подешавања пре пуштања у рад, али оно што је битно јесте да је немачка компанија заједно са нашим стручњацима постигла брзину од 200 километара на сат", рекла је Танасковић.
Према њеним речима, план је да немачка компанија Дојче бан до 4. октобра борави у земљи, након чега ће тестирање преузети домаћи стручњаци до 10. октобра.
"Коначни извештај чекамо до 8. новембра када ћемо знати да ли смо спремни. Паралелно са тим радићемо и административне ствари, како бисмо испоштовали административни оквир, европске сертификате како би пруга могла да се пусти у рад до краја новембра", казала је она.
Танасковић истиче да је ово изузетно велика ствар за Србију и све грађане.
"Ова брза пруга је дуга 183 километра, све старе станице су реновиране, само на прузи Нови Сад-Суботица обновљено је 12 станица, односно девет је обновљено, а три су изграђене. Поред тога, саграђено је шест мостова, пет галерија, 15 подвожњака, 27 надвожњака", нагласила је.
Додаје да се пројекат налази у завршној фази.
"Људи су 24 сата на терену, из сата у сат добијамо извештај и то је једна друга Србија, једна Србија која је отворена да прими нове госте, а исто тако да својим грађанима омогући да путују у елегантним и пријатним возовима какви се срећу по најбогатијим земљама у Европи и свету", истакла је Танасковић.
Она је позвала све грађане, који до сада нису користили "Соко" од Београда до Новог Сада, да то учине када буде пуштена пруга до мађарске границе.
„У наредних пет година обнављамо више од 2.000 километара пружне мреже“
Компанија Инфраструктура железнице Србије данас је, у оквиру манифестације Дани европске баштине, посетиоцима отворила врата пословне зграде српских железница и Железничког музеја, а директорка тог предузећа Јелена Танасковић најавила је обнављање више од 2.000 километара постојеће пружне мреже у наредних пет година.
"Скоро комплетан систем од 3.300 километара биће обновљен у наредних пет година", рекла је Танасковић.
Истакла је да је наша земља, након дуге паузе, кренула да обнавља железнички саобраћај, те да ће ове године, када се навршава 140 година постојања српске железнице, бити пуштена у рад брза пруга од Београда до Суботице.
"Она ће до краја ове године бити пуштена у рад. Можемо се похвалити и комплетно припремљеном пројектном документацијом за пуштање тендера и почетком изградње, у првим месецима следеће године, пруге Београд-Ниш", рекла је Танасковић.
Подсетила је да је прва пруга из 1884. била управо на тој релацији.
"Касније су отворене пруге до Пирота, Врања, Лесковца, Димитровграда и то је оно што ми данас радимо, то су пруге које ми данас градимо. Оне ће бити нове, савремене, брзе пруге", казала је.
Брзе пруге ће, према њеним речима, омогућити грађанима да се не селе из својих крајева због посла који обављају ван места становања, јер ће се временски путовање знатно скратити.
"Ових 140 година заслужује да се много више прича о железничкој инфраструктури, јер ми у овом тренутку у потпуности мењамо изглед Србије, ако причамо о саобраћају, транспорту и везама које пруге дозвољавају", закључује Танасковић.
Железнички музеј у Београду основан је 1. фебруара 1950. године у саставу некадашњег Министарства железница Федеретивне Народне Републике Југославије.
Прва стална поставка отворена је 30. априла 1953. године, под називом "Кроз историју Југословенских железница".
Железнички музеј поседује више од 40.000 предмета груписаних у четири основне збирке: техничка, историјска, уметничка и збирка примењених уметности.
Музеј се може похвалити великим бројем веома ретких експоната, књига и великим фондом архивске грађе.
Поседује занимљиве моделе, макете, предмете, објекте и минијатауре.
У два организована обиласка укупно 70 посетилаца, који су се пријавили преко Туристичке организације Београда, посетило је данас Железнички музеј.