Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Филмска критика: „Хладни рат” Павела Павликовског

15.04.2019. 12:41 12:47
Пише:
Фото: Youtube Printscreen

Било да сте љубитељ драме, слике, тона, филмови Павела Павликовског имају све! Такав је “случај” и његово остварење “Хладни рат”, које је опчинило публику и жири фестивала у Кану 2018, на премијери.

Филм посвећен и инспирисан родитељима Павликовског, описује “проклету љубав” као нешто најузвишеније, најдубље и најлепше на свету. И чини то толико убедљиво, сугестивно, да човек поверује у све што је приказано.

Зузана Зулу (Јоана Кулиг) и Виктор (Томаж Кот) су протагонисти које пратимо од дана кад су се срели, до дана кад су заувек остали заједно. Између бесни хладни рат. Око њих и у њима самима, између њих.

Виктор користи прилику да током гостовања пољског КУД-а чији је диригент и пијаниста, у Берлину, побегне на Запад. Рационалан, опортун, какав је представљен од почетка, за разлику од емотивне, самосвојне Зулу, наставиће каријеру у Паризу, жарко желећи да се поново споји са штићеницом коју је од аудиције протежирао и лудо заволео, као жену свог живота. Она, пак, пођеднако жарко желећи само њега, не полази за њим, али му долази и враћа се, више пута, као и он њој. Све ове фазе њихове љубави - Пољска, Француска, поново Пољска, са епизодом и у Југославији, срж су филма, и метафизички схваћене потраге за слободом, миром, срећом, “проклете љубави” саме.

Фрагменти, истргнути из осталог дела наратива (њихови животи мимо тога, и живот свих људи тог времена, подељеног на Исток и Запад), прекиди су и стварности. Сцене у којима су њих двоје, нестварно су узбудљиви. Визуелно (црно-бела техника снимања, фотографија, монтажа, одлични глумци), у савршеном споју је са звучним, изузетно важним сегментом филма. Иако с љубављу у епицентру, управо захваљујући монохроматским сликама предела, градова и једне разрушене цркве с куполом “осликаном” небом, тоновима изворног словенског мелоса, “Хладни рат” и те како успева да прикаже сву ватру и жар социјалног, психолошког, политичког, хуманог карактера приказаних људи и друштава кроз не само једну, читаву еру и сферу, увек помало заборављену, омаловажену, а тако блиску и важну. Не само за генерације родитеља или наше. Филмови Павела Павликовског могли би да се изучавају као предање, школа свим будућима.       

Игор Бурић

Пише:
Пошаљите коментар
ФИЛМСКА КРИТИКА: „Шавови“ Мирослава Терзића

ФИЛМСКА КРИТИКА: „Шавови“ Мирослава Терзића

08.03.2019. 10:01 10:07
Филмска критика: „Капетан Марвел”, 21. филм саге о осветницима

Филмска критика: „Капетан Марвел”, 21. филм саге о осветницима

17.03.2019. 10:22 10:25
Филмска критика: Зашто „Миљеница“ није била у милости Оскара

Филмска критика: Зашто „Миљеница“ није била у милости Оскара

28.02.2019. 09:59 10:03