Вишња родила, произвођачи незадовољни ценом
МЕРОШИНА/КУРШУМЛИЈА: Берба чувене облачинске вишње из Мерошина почела је данас у атару ове општине али су произвођачи незадовољни откупном ценом, док хладњачари кажу да цену вишње одређује искључиво квалитет.
Произвођачи вишања из села Доња Расовача Милан Ђорђевић и Дејан Живковић кажу за Танјуг да хладњачари неће да откупе вишњу прве класе јер сматрају да је заправо реч о другој класи, па траже од надлежних да "пресуде".
Зато је Министарство пољопривреде ангажовало своје стручне службе, пре свих инспекцију, која ће на терену заједно са прерађивачима и откупљивачима контолисати квалитет предате вишње.
"Вишња је изузетног квалитета и није фер да произвођачи опет буду оштећени", каже Ђорђевић тражећи од државе да стане уз произвођаче и да им омогући, како наводи, фер пласман робе на тржиште.
Тренутно се, додаје, откупљује друга класа вишања коју хладњачари плаћају 25 динара, што је за овог произвођача, неприхватљиво.
Живковић каже да обзиром на уложени труд, њихов рад се своди "на нулу" и зато тражи да се обавља класификација квалитета вишања приликом откупа.
"То је оно што је за нас произвођаче најбитније".
Комерцијалиста у предузећу Фригонаис из Куршумлије, Душан Илић, каже да то предузеће има уговорену производњу са кооперантима који имају потписане уговоре, купују препарате и раде по програму заштите вишње те фирме.
На тај начин желе, каже, да стимулишу њихове кооперанте да производе висок квалитет, а за узврат им обезбеђују савремена средства заштите.
"Тренутно вршимо откуп само те уговорене вишње. Цена прве класе је 50 динара довежене вишње у хладњачу, а цена друге класе је 30 динара", објашњава рачуницу Илић.
Додаје и да је та фирма ограничена са капацитетима и да на жалост не могу да приме сву количину вишања коју би хтели.
Стручне службе ресорног министарства изаћи ће на терен како би са прерађивачима и откупљивачима, контолисали квалитет предате вишње, каже за Танјуг саветник министра пољопривреде Предраг Луцић.
"Циљ Министарства пољопривреде је, колико год је то могуће, да приближи ставове кад је утврђивање квалитета у питању, да заштити интерес свих у целом ланцу од производње до продаје, и да посебну пажњу обрати на мале произвођаче који су на неки начин и створили овај бренд (вишње)", рекао је Луцић.