НОВИ ГРАЂЕВИНСКИ ПОДУХВАТ НА ТРАСИ БРЗЕ ПРУГЕ ОД НОВОГ САДА ДО СУБОТИЦЕ Вијадукт у Врбасу спреман за прве шине
Железнички вијадукт у Врбасу, један од 58 објеката у служби саобраћаја на траси брзе пруге између Новог Сада и Суботице, постао је јединствена грађевинска целина спајањем његових кракова изнад пута који повезује тај градић са Кулом.
Prеthodnih дана последња хоризонтална плоча, дуга око 50 метара, постављена је између 13. и 14. стуба вијадукта, чиме су створени услови да на том најтежем и најсложенијем железничком објекту последње деонице брзе пруге између Београда и Суботице, дугом близу километар и по, ускоро почну радници кинеског конзорцијума да постављају шине.
Како каже портпарол у „Инфраструктури железнице Србије“ Ненад Станисављевић, пре тога биће потребно урадити хидроизолацију, поставити дилатационе справе и офарбати вијадукт, а све то очекује се да ће бити готово до средине априла. Након тога, као последња фаза радова на вијадукту, следи постављање нових колосека за брзину возова од 200 километара на сат.
Нови вијадукт у Врбасу биће двоколосечан, са размаком колосека од четири и по метра. Сви стубови вијадукта су армиранобетонски, док се челичним конструкцијама премошћава укупно осам распона, сваки дужине 48,7 метара.
Док је трајало спајање кракова вијадукта у целину ради безбедног функционисања друмског саобраћаја, као и безбедног извођења самих радова возила су се кретала по такозваној девијацији удаљеној тридесетак метара од пута који је до сада коришћен на тој деоници.
Поред овог у Врбасу, на тој траси брзе пруге гради се још један од пола километра у Малом Иђошу.
З. Мл.