NOVI GRAĐEVINSKI PODUHVAT NA TRASI BRZE PRUGE OD NOVOG SADA DO SUBOTICE Vijadukt u Vrbasu spreman za prve šine
Železnički vijadukt u Vrbasu, jedan od 58 objekata u službi saobraćaja na trasi brze pruge između Novog Sada i Subotice, postao je jedinstvena građevinska celina spajanjem njegovih krakova iznad puta koji povezuje taj gradić sa Kulom.
Prethodnih dana poslednja horizontalna ploča, duga oko 50 metara, postavljena je između 13. i 14. stuba vijadukta, čime su stvoreni uslovi da na tom najtežem i najsloženijem železničkom objektu poslednje deonice brze pruge između Beograda i Subotice, dugom blizu kilometar i po, uskoro počnu radnici kineskog konzorcijuma da postavljaju šine.
Kako kaže portparol u „Infrastrukturi železnice Srbije“ Nenad Stanisavljević, pre toga biće potrebno uraditi hidroizolaciju, postaviti dilatacione sprave i ofarbati vijadukt, a sve to očekuje se da će biti gotovo do sredine aprila. Nakon toga, kao poslednja faza radova na vijaduktu, sledi postavljanje novih koloseka za brzinu vozova od 200 kilometara na sat.
Novi vijadukt u Vrbasu biće dvokolosečan, sa razmakom koloseka od četiri i po metra. Svi stubovi vijadukta su armiranobetonski, dok se čeličnim konstrukcijama premošćava ukupno osam raspona, svaki dužine 48,7 metara.
Dok je trajalo spajanje krakova vijadukta u celinu radi bezbednog funkcionisanja drumskog saobraćaja, kao i bezbednog izvođenja samih radova vozila su se kretala po takozvanoj devijaciji udaljenoj tridesetak metara od puta koji je do sada korišćen na toj deonici.
Pored ovog u Vrbasu, na toj trasi brze pruge gradi se još jedan od pola kilometra u Malom Iđošu.
Z. Ml.