Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Развој туризма до 2022: Егзит, храна, добри људи, забава... госте доводе

17.03.2018. 11:07 11:27
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

НОВИ САД: Програм развоја туризма до 2022. године, који је недавно усвојила Скупштина града, документ је који би требало да послужи као водич за развој туризма у Новом Саду, рекао је члан Градског већа за привреду Милорад Радојевић.

Према његовим речима, састављен је од анализе тренутног стања и на основу тога донет Акциони план, који би требало да у наредне четири године повећа учешће туризма у градској привреди, обезбеди нова радна места и допринесе бољем imiyu града.

Ипак, у документу се наводи да је, да би се ти циљеви остварили, потребно, између осталог, да се реше актуелни проблеми градских туристичких потенцијала, као што су нерешени имовинскоправни односи на Петроварадинској тврђави.

За развој туризма, каже се у Програму, потребно је улагање у капацитете, програме, људе и у маркетинг. Творци документа из Центра за истраживање и студије туризма у Новом Саду наглашавају важност стратешких инвеститора, и у том контексту наводе долазак „Шератона“ и „Мериота“, а као главни мамац за туристе виде гастрономску понуду Новог Сада.

Други део Програма фокусира се на пет приоритета на које би Нови Сад требало да обрати посебну пажњу да би унапредио туристичку понуду: структурни приступ решавању отворених правно-административних питања туристичких атракција, обука и едукација туристичких радника, развој маркетиншких стратегија, промоцију и брендирање дестинације, улагање у туристичку инфра и супраструктуру, као и подршку приватном сектору.

Да би све то било оствариво, потребно је такође да градске управе и предузећа, свако из свог домена, предузму одређене кораке.

Нови Сад је други град у Србији по броју долазака туриста, а тренд раста бележи се од 2011. године, и његови главни носиоци су страни туристи, каже се у анализи. Новосадска привреда се опоравља, градске финансије су стабилне и Град је ликвидан. Новосадски туризам забележио је први рекорд од 130.000 туриста 1985. године, који је оборен тек 2014. године. У 2016. години Нови Сад је угостио готово 175.000 туриста, од чега је мало мање од 107.000 дошло из иностранства.

Током 2016. године, просечан домаћи туриста имао је у нашем граду 1,75 ноћење, док су страни туристи бележили 2,25 ноћења. Највише нам у госте долазе у пролеће и јесен, а најмање у јануару и фебруару.


Нови Сад у Москви и Загребу

Нови Сад је, као city бреак дестинација, промовисан је на престижном међународном сајму туризма MITT 2018. у Москви, који је одржан од 13. до 15. марта, саопштавају из Туристичке организације Новог Сада.

Овај сајам је значан јер га посећује преко 25.000 професионалаца из области путовања, туроператера, туристичких агенција и других компанија укључених у туристичку индустрију, а излаже преко 1.600 компанија и туристичких организација из целог света. Представници ТОНС-а нашли су се са бројним туроператерима који су заинтересовани да у наредном периоду уврсте Нови Сад у своје туристичке туре.

На Сајму туризма Плаце2го, који је јуче отворен у Загребу и траје до 18. марта, окупља се око 180 излагача и очекује преко 15.000 посетилаца не само из Хрватске, него и из Словеније.

За Нови Сад као туристичку дестинацију, где се поред домаћих туриста, највећи број долазака и ноћења бележи из суседних земаља, овакви сајмови у региону представљају значајно место промоције и континуитет на тим тржиштима истичу у ТОНС-у.


Као основни мотиви посете, на првом месту су посао и уживање (39,5 одсто), Егзит фестивал (32,3), посао (16,3) и одмор (9,9). Учесници анкете просечно су спавали готово пет пута у Новом Саду, а дневно су трошили око 36 евра. Титула Европске престонице културе имала је значајан утицај на избор Новог Сада као дестинације, док је титула Омладинске престонице Европе то учинила у нешто мањој мери.

Најзначајнији извори информација о Новом Саду су родбина и пријатељи и интернет презентација Егзит фестивала. Међу првим асоцијацијама на Нови Сад су Егзит (готово 50 одсто), храна, Дунав, добри људи, забава и Петроварадинска тврђава.

Нови Сад протеклих пет година бележи непрестани раст броја ноћења и посета туриста, а prеthodnе две су се показале као најуспешније, па је број посетилаца лане повећан 13 одсто, а наплата боравишне таксе чак 30 процената.

Током јануара ове године у Новом Саду је боравилао десет одсто више туриста него лане у исто време, а остварено је 23 одсто више ноћења.


Стижу нам млади и образовани

По подацима анкете, спроведене међу 1.202 туриста, од којих је 88 одсто странаца, формиран је и профил новосадског туристе. Тако, просечна старост износи готово 28 година, половина их има факултетско образовање, трећина су студенти или ученици, 15 одсто су стручњаци или уметници, а 12 одсто су руководиоци, функционери и законодавци.

Највише туриста долази нам из Немачке (10,9 одсто), Румуније (8,9), Македоније (6,9), Пољске, Црне Горе...


На основу података добијених од свих 25 хотела и пет других објеката за смештај у Новом Саду, током јануара највише туриста је дошло из Србије, Хрватске, Босне и Херцеговине, Словеније, Румуније, Црне Горе, Македоније, Кине, Немачке и Мађарске, рекла је портпаролка ТОНС-а Тихана Путин, и додала да су по посетама туриста прве три ваневропске земље Кина, САД и Аустралија.

Што се тиче недостатака туристичке понуде, анкетирани туристи оценили су да је један од највећих – недостатак информација, пошто нема туристичког инфо-центра у центру града. Следећи већи недостаци су цене таксија за странце, недостатак аутобуса после поноћи, недостатак сигнализације на појединим локацијама (Тврђава)... Посетиоци наш град описују више као опуштајући и пријатан, а нешто мање као узбудљив и живахан.

Што се тиче конкретних циљева Програма развоја туризма до 2022. године, дефинисано је да би требало да смештаји с три звездице досегну четвртину смештајних капацитета у граду, да попуњеност досегне 55 одсто, да промет у туризму до 2022. године буде повећан 50 процената, да удео домаћих туриста у ноћењима буде 45 одсто, да туризам дуплира учешће у БДП-у Новог Сада, да број запослених у туризму буде трећину већи, и да буду повећане директне инвестиције у туризам.

С. Крстић 

Пише:
Пошаљите коментар
Сремски Карловци: Основан Центар за ходочашће, туризам и едукацију „Сион”

Сремски Карловци: Основан Центар за ходочашће, туризам и едукацију „Сион”

16.01.2018. 11:11 11:15
Уновчити пољопривреду, туризам и енергетику у 2018. години

Уновчити пољопривреду, туризам и енергетику у 2018. години

21.12.2017. 10:23 10:30