Футошка купусијада весеље и бренд за будућност
Манифестација “Футошка купусијада” од раног јутра спремно је дочекала посетиоце који су пристизали са свих страна, док је мирис сарме мамио присутне, који су у колони чекали не би ли је окусили.
Ни песме ни весеља није мањкало, уз богат културно уметнички програм, који је угостио преко 500 учесника.
- Све оно што се дешава у нашем граду, а осликава и представља наш амбијент, навике, традицију и културу доживљавам као слику у целокупном мозаику Града, а Футошка купусијада у Футогу је већ толико традиционално позиционирана са великом препознатљивошћу, те као таква доприноси етикети Европске престонице културе 2021 - рекао је градоначелник Новог Сада Милош Вучевић. - Са покрајинским секретаром за пољопривреду и министром пољопривреде обишао сам целу трасу, те смо у разговору са пољопривредницима искористили прилику да чујемо шта је то што би могли још да помогнемо, као Република, Покрајина и сам Град. Футошки купус је постао бренд Футога, а произвођачи извозе тај бренд у велики број европских држава и то је тражени производ, са добром ценом и одличним квалитетом.
Како је рекао Министар пољопривреде Бранислав Недимовић, морамо да будемо свени да се потрошачко друштво мења, нарочито у најразвијенијим земљама у којима претендујемо да извозимо нашу робу.
- То постаје пробирљиво друштво које тражи робу са географским пореклом, које има виши квалитет и нека посебна својства њима примамљива - рекао је Недимовић. - Са друге стране траже робу органског порекла и ми сада идемо у том правцу, да будемо потпуно оријентисани на тржишта која добро плаћају. Бренд који заслужује то место и који се изборио највише сам за себе, а онда уз подршку Града и државе је у ствари Футошки кисели купус, тако да је мени велико задовољство што видим да се шири палета тих производа из Србије.
Према његовим речима, Србија данас располаже са 12 сертификованих брендова, а догодине је најавио усвајање посебног закона који ће омогућити да и у Европској Унији Футошки кисели купус буде заштићен, јер је то обавеза према свим људима који у Футогу живе и раде.
Покрајински секреатр за пољопривреду Вук Радојевић објаснио је да заштићена ознака географског порекла заправо представља компаративну предност наших производа на тржишту, што је, по његовом уверењу прави пут ка бољем позиционирању наших домаћих производа.
- Покрајински секретаријат за пољопривреду даје новац за финансирање трошкова за сертификацију, односно означавање географског порекла и драго ми је што смо то успели да реализујемо са Новим Садом прошле године, када је у питању Бегечка шаргарепа - рекао је Радојевић. - Ово је прилика да позовемо све пољопривреднике да се удружују, означе географско порекло и на тај начин заузму боље позиције на тржишту. Треба напоменути чињеницу да је поред ознаке географског порекла, врло битна стандардизација производње за шта такође издавајамо новац, те апелујем на пољопривреднике да на тај начин обележе своје производе, јер је то начин не само да прошире производњу, већ и анимирају нове пољопривреднике да уђу у ту врсту делатности и на тај начин остваре већу количину и бољи квалитет за тржиште.
Како је рекао, сама манифестација представља традицију, промовише обичаје и културу тог краја и промовише купус као бренд Футога, Новог Сада, али и Војводине и Србије. Представник Амбасаде Руске Федерације, Александар Конанихин одушевљен је традицијом, културом и свим оним што представља Футошка купусијада.
- Ово ми веома личи на Русију јер и ми имамо празник, када славимо дан завршетка радова који обележавамо на разне начине и имам осећај да сам буквално у Русији - рекао је Конанихин и додаје да је циљ њиховог непосредног учешћа да подрже наше традиције и неговање обичаја, као и на начина промоције Футошког купуса за руско тржиште.
И. Миклоши