Futoška kupusijada veselje i brend za budućnost
Manifestacija “Futoška kupusijada” od ranog jutra spremno je dočekala posetioce koji su pristizali sa svih strana, dok je miris sarme mamio prisutne, koji su u koloni čekali ne bi li je okusili.
Ni pesme ni veselja nije manjkalo, uz bogat kulturno umetnički program, koji je ugostio preko 500 učesnika.
- Sve ono što se dešava u našem gradu, a oslikava i predstavlja naš ambijent, navike, tradiciju i kulturu doživljavam kao sliku u celokupnom mozaiku Grada, a Futoška kupusijada u Futogu je već toliko tradicionalno pozicionirana sa velikom prepoznatljivošću, te kao takva doprinosi etiketi Evropske prestonice kulture 2021 - rekao je gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević. - Sa pokrajinskim sekretarom za poljoprivredu i ministrom poljoprivrede obišao sam celu trasu, te smo u razgovoru sa poljoprivrednicima iskoristili priliku da čujemo šta je to što bi mogli još da pomognemo, kao Republika, Pokrajina i sam Grad. Futoški kupus je postao brend Futoga, a proizvođači izvoze taj brend u veliki broj evropskih država i to je traženi proizvod, sa dobrom cenom i odličnim kvalitetom.
Kako je rekao Ministar poljoprivrede Branislav Nedimović, moramo da budemo sveni da se potrošačko društvo menja, naročito u najrazvijenijim zemljama u kojima pretendujemo da izvozimo našu robu.
- To postaje probirljivo društvo koje traži robu sa geografskim poreklom, koje ima viši kvalitet i neka posebna svojstva njima primamljiva - rekao je Nedimović. - Sa druge strane traže robu organskog porekla i mi sada idemo u tom pravcu, da budemo potpuno orijentisani na tržišta koja dobro plaćaju. Brend koji zaslužuje to mesto i koji se izborio najviše sam za sebe, a onda uz podršku Grada i države je u stvari Futoški kiseli kupus, tako da je meni veliko zadovoljstvo što vidim da se širi paleta tih proizvoda iz Srbije.
Prema njegovim rečima, Srbija danas raspolaže sa 12 sertifikovanih brendova, a dogodine je najavio usvajanje posebnog zakona koji će omogućiti da i u Evropskoj Uniji Futoški kiseli kupus bude zaštićen, jer je to obaveza prema svim ljudima koji u Futogu žive i rade.
Pokrajinski sekreatr za poljoprivredu Vuk Radojević objasnio je da zaštićena oznaka geografskog porekla zapravo predstavlja komparativnu prednost naših proizvoda na tržištu, što je, po njegovom uverenju pravi put ka boljem pozicioniranju naših domaćih proizvoda.
- Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu daje novac za finansiranje troškova za sertifikaciju, odnosno označavanje geografskog porekla i drago mi je što smo to uspeli da realizujemo sa Novim Sadom prošle godine, kada je u pitanju Begečka šargarepa - rekao je Radojević. - Ovo je prilika da pozovemo sve poljoprivrednike da se udružuju, označe geografsko poreklo i na taj način zauzmu bolje pozicije na tržištu. Treba napomenuti činjenicu da je pored oznake geografskog porekla, vrlo bitna standardizacija proizvodnje za šta takođe izdavajamo novac, te apelujem na poljoprivrednike da na taj način obeleže svoje proizvode, jer je to način ne samo da prošire proizvodnju, već i animiraju nove poljoprivrednike da uđu u tu vrstu delatnosti i na taj način ostvare veću količinu i bolji kvalitet za tržište.
Kako je rekao, sama manifestacija predstavlja tradiciju, promoviše običaje i kulturu tog kraja i promoviše kupus kao brend Futoga, Novog Sada, ali i Vojvodine i Srbije. Predstavnik Ambasade Ruske Federacije, Aleksandar Konanihin oduševljen je tradicijom, kulturom i svim onim što predstavlja Futoška kupusijada.
- Ovo mi veoma liči na Rusiju jer i mi imamo praznik, kada slavimo dan završetka radova koji obeležavamo na razne načine i imam osećaj da sam bukvalno u Rusiji - rekao je Konanihin i dodaje da je cilj njihovog neposrednog učešća da podrže naše tradicije i negovanje običaja, kao i na načina promocije Futoškog kupusa za rusko tržište.
I. Mikloši