„ДНЕВНИК” ЕКСКЛУЗИВНО САЗНАЈЕ:
РАДОВИ НА ТУНЕЛУ КРОЗ ФРУШКУ НАПРЕДУЈУ БРЖЕ ОД ПЛАНИРАНОГ Избушено 5600 метара тунелских цеви, ЧАК 780 РАДНИКА СВАКОДНЕВНО НА ТЕРЕНУ
У обе тунелске цеви кроз Фрушку гору будућег најдужег тунела у Србији, како „Дневник” ексклузивно сазнаје, до сада је избушено 5.600 метара.
Тунел је део Фрушкогорског коридора, брзе саобраћајнице Нови Сад- Рума.
Укупна дужина обе тунелске цеви је 7.062 метра, a радови на целом коридору напредују према утврђеној динамици чему је погодовала и релативно блага зима.
Тунел „Иришки венац” је, уз мост на Дунаву који ће спојити Каћ и Петроварадин, најобимнији пројекат будућег Фрушкогорског коридора.
Радове изводи кинеска компанија ЦРБЦ. Тунел се, састоји од две засебне тунелске цеви које су спојене на одређеним локацијама. Ископ и радове на изградњи тунела извођач реализује на сва четири краја тунелских цеви.
7.062 метра укупна дужина обе тунелске цеви
Имајући у виду сложену геолошку структуру Фрушке горе, није иста брзина радова на свим местима, све зависно од геолошких услова. Како се истиче, а и види голим оком, преданим радом који се изводи у три смене, динамика радова је исперед планиране. Само бушење је у почетку ишло изузетно полако што је ствар опреза и чињенице да изнад тунела пролази пут Нови Сад – Ириг.
Дневни корак напредовања је у почетку био мањи из технолошких разлога (најлошија категорија материјала, недовољан надслој, близина пута и др.) да би током времена, у бољим геолошким условима, извођач постигао напредак и до 10 метара дневно, на четири нападне тачке.
Осим радова на пробијању Фрушке горе и борбе са ћудима војвођанске планине, граде се и приступне саобраћајнице.
Радови на изградњи саобраћајнице су у току и обављају се по поддеоницама и фазама. У току су радови на изградњи седам мостова и шест потпорних конструкција. Сви мостови се налазе након излазног портала тунела, од којих је најдужи мост бр. 5, дужине 238 метара.
Такође, радови се изводе на изградњи денивелисаних раскрсница, као и насипима будуће саобраћајнице, који ће бити изграђени од расположивих материјала из зоне радова (песак и лес).
Само бушење је у почетку ишло изузетно полако, што је ствар опреза и чињенице да изнад тунела пролази пут Нови Сад – Ириг
Истовремено гради се мост преко Дунава који ће спојити Каћ и Петроварадин и тренутно је приоритет изградња средњих стубова главног моста. Овај начин изградње омогућава извођачу да радове изводи без обзира на ниво реке.
Такође, тренутно је започета конзолна градња распонске конструкције моста. До сада је за изградњу моста утрошено око 59.192,87 м3 бетона и 6.489,96 т арматуре. Динамички план предвиђа спајање мостовске конструкције крајем 2025. године.
На северној – Каћкој страни будућег моста, завршени су радови на бушењу шипова, на изради наглавних греда, стубова, лежишних греда, као и изради и монтажи Т- преднапрегнутих носача. У току су и радови на бетонирању коловозних плоча. На главном мосту завршени су шипови на сва 4 стубна места. На левом средњем стубу – Ц1 завршена је наглавна греда и комплетан средњи стуб укупне висине 18,5 м. Завршени су и радови на изради нултог и првог сегмента сандучастог носача на скели, и у току је конзолна градња и радови на изградњи пилона.
Фрушкогорски коридор од 45 километара
Дужина Фрушкогосрког коридора износи око 45 километара, са тунелом Иришки венац дужине 3,5 илометара, и мостом преко Дунава од 1,7 километара, а изградња је започела 1. маја 2021. године. Ефекти реализације Фрушкогорског коридора, поред бољег повезивања са непосредним и ширим међународним окружењем, огледају се и у побољшању регионалне позиције у домену приступачности, у саобрајном растерећењу урбаних подручја (обилазница око Новог Сада, Ирига и Руме) као и уклањању транзита са подручја Националног парка „Фрушка гора” (изградњом тунела Иришки венац). Поред измештања тешког теретног саобраћаја из Националног парка „Фрушка гора”, овај пројекат има велики значај у виду саобраћајног повезивања, будући да се наслања на ауто-пут и брзу саобраћајницу Рума-Шабац-Лозница, па у том смислу Нови Сад и север наше државе добијају најкраћу везу са Западном Србијом и источним делом Републике Српске.
На јужној – Петроварадинској страни у току су радови на бушењу шипова, изради наглавних греда, стубова и на бетонирању лежишних греда.
Уз дневне осцилације, у овом периоду је ангажовано 780 радника на извођењу радова на изградњи Фрушкогорског коридора.
Текст је плод ауторског рада новинара „Дневника”. У складу са политиком нашег листа, преузимање овог садржаја од стране другог медија, могуће је искључиво у форми „тизера” и то: Лид и уводни пасус пропраћени поруком „Цео текст прочитајте ОВДЕ” која ће, у виду живог линка, читаоце усмерити ка изворном тексту на сајту „Дневника”.
Сваки садржај преузет са портала „Дневника” мора имати потписано име аутора, осим ако оно није наведено у изворном тексту, као и потпис „Дневника” обележен живим линком који води ка оригиналном садржају.