ПЕДАГОГИЈА И ПРЕДУЗЕТНИШТВО – ИДУ ЛИ ЗАЈЕДНО Пресудни добра идеја и истрајност
Чињеница да педагога има много више него што је потребно, те професија губи на популарности, указује на потребу за промишљањем о могућностима за вођење сопственог бизниса.
Али је питање имају ли они предузетничке вештине и квалитете као што су иницијатива, креативност, самопоуздање, иновативност.
– Није ретко чути да се посао не добија, него прави, што за квалитетног педагога није тако тешко када га носи страст према струци – рекла је власница новосадске ПУ „Маштоленд” Душанка Мудринић на трибини „Педагогија и предузетништво – иду ли заједно?”, илуструјући то Конфучијевом изреком „Изабери посао који волиш и нећеш морати да радиш ниједан дан у свом животу”. – Управо страст и жеља учинили су ме проактивним студентом, те сам била свуда где се причало о темама везаним за педагогију. Како нема предузетника који посао није негде научио, седам година радила сам као васпитач и две као педагог у ПУ „Радосно детињство”.
С тим у вези, истакла је спремност на преузимање ризика.
– Одлука да дам отказ многима око мене чинила се сасвим неадекватна. Али, да бисте били храбри, морате имати веру у себе и своје способности – објаснила је.
Лепеза могућности
За младог педагога постоје бројне могућности, каже Душанка Мудринић. То су покретање властитог едукативног центра, пружање консултантских услуга образовним институцијама, организовање семинара, радионица и конференција за васпитаче, учитеље, родитеље и децу, писање блогова или књига са темама везаним за васпитање и образовање, креирање едукативних веб-апликација, као и програма и метода за побољшавање учења.
„Маштоленд”, први приватни вртић у Србији који је верификовало Министарство просвете, постоји 28 година, а његов иновативни програм заснован је на игри.
– Увек ми је била жеља да направим аутентичан вртић у којем ће се деца осећати добро. Као педагог са јасном визијом, усмерила сам се на развој квалитетне васпитно-образовне праксе, без амбиција за њено проширивање, јер предузетништво из мог угла не значи остварити велики профит. Године 2008. придружио се и мој супруг, те од тада наша четворочлана породица живи живот вртића као велику љубав и још већи изазов – додала је.
Интелектуалне способности, почетно математичко мишљење, комуникација на енглеском и кинеском језику, говорно, ликовно, музичко и драмско изражавање, самопоштовање, развој моторике, еколошка и културолошка свест – све су то области којима се баве, али кад бисте питали дете шта ради у вртићу, рекло би: само се играмо, објаснила је Душанка Мудринић.
С. Милачић