PEDAGOGIJA I PREDUZETNIŠTVO – IDU LI ZAJEDNO Presudni dobra ideja i istrajnost
Činjenica da pedagoga ima mnogo više nego što je potrebno, te profesija gubi na popularnosti, ukazuje na potrebu za promišljanjem o mogućnostima za vođenje sopstvenog biznisa.
Ali je pitanje imaju li oni preduzetničke veštine i kvalitete kao što su inicijativa, kreativnost, samopouzdanje, inovativnost.
– Nije retko čuti da se posao ne dobija, nego pravi, što za kvalitetnog pedagoga nije tako teško kada ga nosi strast prema struci – rekla je vlasnica novosadske PU „Maštolend” Dušanka Mudrinić na tribini „Pedagogija i preduzetništvo – idu li zajedno?”, ilustrujući to Konfučijevom izrekom „Izaberi posao koji voliš i nećeš morati da radiš nijedan dan u svom životu”. – Upravo strast i želja učinili su me proaktivnim studentom, te sam bila svuda gde se pričalo o temama vezanim za pedagogiju. Kako nema preduzetnika koji posao nije negde naučio, sedam godina radila sam kao vaspitač i dve kao pedagog u PU „Radosno detinjstvo”.
S tim u vezi, istakla je spremnost na preuzimanje rizika.
– Odluka da dam otkaz mnogima oko mene činila se sasvim neadekvatna. Ali, da biste bili hrabri, morate imati veru u sebe i svoje sposobnosti – objasnila je.
Lepeza mogućnosti
Za mladog pedagoga postoje brojne mogućnosti, kaže Dušanka Mudrinić. To su pokretanje vlastitog edukativnog centra, pružanje konsultantskih usluga obrazovnim institucijama, organizovanje seminara, radionica i konferencija za vaspitače, učitelje, roditelje i decu, pisanje blogova ili knjiga sa temama vezanim za vaspitanje i obrazovanje, kreiranje edukativnih veb-aplikacija, kao i programa i metoda za poboljšavanje učenja.
„Maštolend”, prvi privatni vrtić u Srbiji koji je verifikovalo Ministarstvo prosvete, postoji 28 godina, a njegov inovativni program zasnovan je na igri.
– Uvek mi je bila želja da napravim autentičan vrtić u kojem će se deca osećati dobro. Kao pedagog sa jasnom vizijom, usmerila sam se na razvoj kvalitetne vaspitno-obrazovne prakse, bez ambicija za njeno proširivanje, jer preduzetništvo iz mog ugla ne znači ostvariti veliki profit. Godine 2008. pridružio se i moj suprug, te od tada naša četvoročlana porodica živi život vrtića kao veliku ljubav i još veći izazov – dodala je.
Intelektualne sposobnosti, početno matematičko mišljenje, komunikacija na engleskom i kineskom jeziku, govorno, likovno, muzičko i dramsko izražavanje, samopoštovanje, razvoj motorike, ekološka i kulturološka svest – sve su to oblasti kojima se bave, ali kad biste pitali dete šta radi u vrtiću, reklo bi: samo se igramo, objasnila je Dušanka Mudrinić.
S. Milačić