Отворена летња сезона на Копаонику, креће изградња гондоле
КОПАОНИК: Летња сезона на Копаонику отворена је данас у присуству министра туризма Расима Љајића који је рекао том приликом да је Копаоник претрпео најмању штету од свих туристичких дестинација током корона кризе.
Током наредна три месеца посетиоци ће имати прилику да уживају у бројним садржајима као и разноврсним активностима у природи Копаоника, од којих ће неке по први пут бити представљене гостима, водећим агенцијама и медијима овог викенда.
Министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић, рекао је да је Копаоник претрпео најмању штету од свих туристичких дестинација током корона кризе, због тога што ова дестинација највећи промет остварује у прва три месеца, када је реализовано 50 одсто годишњег броја ноћења, а када су странци у питању чак и 70 одсто.
"Улажемо велике напоре да туристима понудимо адекватне садржаје и проблем сезоналности покушавамо да превазиђемо заједно са хотелијерима. Верујем да ће од 10. јула капацитети бити попуњени и да ћемо заједнички остварити резултате достојне ове дестинације. Ову сезону користимо да припремимо Копаоник и друге дестинације за потпуни опоравак и већ од следеће недеље крећу радови на изградњи гондоле од Брзећа до Копаоника, чиме ћемо реализовати пројекат од великог значаја за читав регион", рекао је Љајић.
Министар је предочио и да је важно и да се Копаоник удружи са другим оближњим дестинацијама, како би се заједничким снагама направили рекордни резултати.
Колико је домаћи туризам важан, а посебно ове године, сведочи и чињеница да је интересовање гостију веће него prеthodnih година.
"Динамика букирања летњих пакета је већ сада таква да се очекује 10 до 20 одсто више ноћења у односу на прошлу годину. На самом отварању летње сезоне капацитети хотела Гранд су пуни, а очекујемо добру попуњеност и током наредних месеци и између 12 и 15 хиљада гостију до краја сезоне", рекао је генерални менаџер хотела МК Ресорта и хотела Гранд, Радош Ђорђевић.
Ђорђевић каже да су се атрактивним ценама и садржајима, уз примену највиших стандарда када је реч о безбедности гостију и запослених, максимално прилагодили домаћем тржишту.
"Иновативном понудом и концептом садржајног вишедневног летњег одмора желимо да оправдамо репутацију лидера и представимо Копаоник још широј публици током летњих месеци", додаје Ђоређевић.
У понуди су излети до атрактивних и мање познатих локалитета на Копаонику, обилазак највишег водопада у Србији на падинама сунчане планине, нове пешачке туре, посете оближњим манастирима, сеоским газдинствима и винаријама, ботаничке туре и још много тога.
За љубитеље активнијег одмора ту су сафари и квад авантуре, планински бициклизам, летње скијање, параглајдинг, јахање коња, панорамска вожња жичаром, и други забавни садржаји.
Најпознатији хотел на Копаонику, Гранд Хотел & Спа је спреман за нову летњу сезону, која је данас званично почела.
На располагању гостима тог хотела биће нови концепт породичног одмора и забаве, са посебним освртом на најмлађе госте за које је осмишљен истраживачки камп, школа шумских ренџера, мини ранч и целодневна анимација.
Како наводе, због великог интересовања, по први пут је у понуди и опција букирања уз ваучере које додељује држава.
Компанија МК Гроуп, у чијем саставу хотел Гранд послује већ 10 година, у развој хотела и дестинације уложила је више од 50 милиона евра, док је у новом трогодишњем инвестиционом плану опредељено више од 5 милиона евра за реновирање хотелских капацитета.
О важности туризма за опоравак привреде, говорио је председник Привредне коморе Србије Марко Чадеж и истакао да је отварање летње сезоне посебно важан дан за Копаоник и Србију након кризе која је посебно погодила угоститељски сектор и хотеле.
"Желим да позовем наше грађане да летују овде, као што ћу и ја урадити, а том личном одлуком можемо да сачувамо радна места за 300 људи, односно породица, колико је само МК Гроуп запослила овде на Копаонику", рекао је Чадеж.
Туристичка организација Србије већ недељама подсећа грађане на све лепоте наше земље, а Копаоник, због свих богатстава које нуди посетиоцима, представља најатрактивнију дестинацију, како за домаће, тако и за туристе из региона.
Марија Лабовић, директорка Туристичке организације Србије, рекла је да је важно показати грађанима како на квалитетан начин да проведу време у Србији.
"У складу са нашом кампањом ''Изабери своју авантуру, види Србију'' овој дестинацији треба поклонити посебну пажњу. Надамо се да ће посетиоци бити задовољни богатим садржајем који је за њих припремљен и да ће са Копаоника понети само позитивне утиске", рекла је Лабовић.