Otvorena letnja sezona na Kopaoniku, kreće izgradnja gondole
KOPAONIK: Letnja sezona na Kopaoniku otvorena je danas u prisustvu ministra turizma Rasima Ljajića koji je rekao tom prilikom da je Kopaonik pretrpeo najmanju štetu od svih turističkih destinacija tokom korona krize.
Tokom naredna tri meseca posetioci će imati priliku da uživaju u brojnim sadržajima kao i raznovrsnim aktivnostima u prirodi Kopaonika, od kojih će neke po prvi put biti predstavljene gostima, vodećim agencijama i medijima ovog vikenda.
Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić, rekao je da je Kopaonik pretrpeo najmanju štetu od svih turističkih destinacija tokom korona krize, zbog toga što ova destinacija najveći promet ostvaruje u prva tri meseca, kada je realizovano 50 odsto godišnjeg broja noćenja, a kada su stranci u pitanju čak i 70 odsto.
"Ulažemo velike napore da turistima ponudimo adekvatne sadržaje i problem sezonalnosti pokušavamo da prevaziđemo zajedno sa hotelijerima. Verujem da će od 10. jula kapaciteti biti popunjeni i da ćemo zajednički ostvariti rezultate dostojne ove destinacije. Ovu sezonu koristimo da pripremimo Kopaonik i druge destinacije za potpuni oporavak i već od sledeće nedelje kreću radovi na izgradnji gondole od Brzeća do Kopaonika, čime ćemo realizovati projekat od velikog značaja za čitav region", rekao je Ljajić.
Ministar je predočio i da je važno i da se Kopaonik udruži sa drugim obližnjim destinacijama, kako bi se zajedničkim snagama napravili rekordni rezultati.
Koliko je domaći turizam važan, a posebno ove godine, svedoči i činjenica da je interesovanje gostiju veće nego prethodnih godina.
"Dinamika bukiranja letnjih paketa je već sada takva da se očekuje 10 do 20 odsto više noćenja u odnosu na prošlu godinu. Na samom otvaranju letnje sezone kapaciteti hotela Grand su puni, a očekujemo dobru popunjenost i tokom narednih meseci i između 12 i 15 hiljada gostiju do kraja sezone", rekao je generalni menadžer hotela MK Resorta i hotela Grand, Radoš Đorđević.
Đorđević kaže da su se atraktivnim cenama i sadržajima, uz primenu najviših standarda kada je reč o bezbednosti gostiju i zaposlenih, maksimalno prilagodili domaćem tržištu.
"Inovativnom ponudom i konceptom sadržajnog višednevnog letnjeg odmora želimo da opravdamo reputaciju lidera i predstavimo Kopaonik još široj publici tokom letnjih meseci", dodaje Đoređević.
U ponudi su izleti do atraktivnih i manje poznatih lokaliteta na Kopaoniku, obilazak najvišeg vodopada u Srbiji na padinama sunčane planine, nove pešačke ture, posete obližnjim manastirima, seoskim gazdinstvima i vinarijama, botaničke ture i još mnogo toga.
Za ljubitelje aktivnijeg odmora tu su safari i kvad avanture, planinski biciklizam, letnje skijanje, paraglajding, jahanje konja, panoramska vožnja žičarom, i drugi zabavni sadržaji.
Najpoznatiji hotel na Kopaoniku, Grand Hotel & Spa je spreman za novu letnju sezonu, koja je danas zvanično počela.
Na raspolaganju gostima tog hotela biće novi koncept porodičnog odmora i zabave, sa posebnim osvrtom na najmlađe goste za koje je osmišljen istraživački kamp, škola šumskih rendžera, mini ranč i celodnevna animacija.
Kako navode, zbog velikog interesovanja, po prvi put je u ponudi i opcija bukiranja uz vaučere koje dodeljuje država.
Kompanija MK Group, u čijem sastavu hotel Grand posluje već 10 godina, u razvoj hotela i destinacije uložila je više od 50 miliona evra, dok je u novom trogodišnjem investicionom planu opredeljeno više od 5 miliona evra za renoviranje hotelskih kapaciteta.
O važnosti turizma za oporavak privrede, govorio je predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež i istakao da je otvaranje letnje sezone posebno važan dan za Kopaonik i Srbiju nakon krize koja je posebno pogodila ugostiteljski sektor i hotele.
"Želim da pozovem naše građane da letuju ovde, kao što ću i ja uraditi, a tom ličnom odlukom možemo da sačuvamo radna mesta za 300 ljudi, odnosno porodica, koliko je samo MK Group zaposlila ovde na Kopaoniku", rekao je Čadež.
Turistička organizacija Srbije već nedeljama podseća građane na sve lepote naše zemlje, a Kopaonik, zbog svih bogatstava koje nudi posetiocima, predstavlja najatraktivniju destinaciju, kako za domaće, tako i za turiste iz regiona.
Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije, rekla je da je važno pokazati građanima kako na kvalitetan način da provedu vreme u Srbiji.
"U skladu sa našom kampanjom ''Izaberi svoju avanturu, vidi Srbiju'' ovoj destinaciji treba pokloniti posebnu pažnju. Nadamo se da će posetioci biti zadovoljni bogatim sadržajem koji je za njih pripremljen i da će sa Kopaonika poneti samo pozitivne utiske", rekla je Labović.