И у Србији као и САД "Црни петак", попусти на све стране
БЕОГРАД: Већина тржних центара у Србији сутра ће се великим попустима придружити "Црном петку", најбољем дану за шопинг, који већ постоји у многим земљама света.
На "Црни петак" милиони Американаца нагрну у потрагу за великим попустима, а у нашој земљи цене ће, према најавама познатих тржних центара у Београду и Србији, бити и до 80 одсто ниже, док ће највећи попусти бити за он лајн куповину.
Тржни центри обично наставе с попустима и суботом, затим и недељом, а понекад се "Црни петак" претвори у Блацк FiveDay.
Највећи попусти су, по правилу, на мобилне телефоне.
Прошле године, Aliexpres је у новембру за само 24 сата продао робу вредну око 18 милијарди долара.
Блацк Friday је назив за неколико лоших догађаја (1869, 1873, 1978, 1993), али овај и овакав "Црни петак" везан је за петак после Дана независности у САД и настао је раних педесетих година 20. века кад је најављивао предбожићне распродаје.
Касније је тај празник Амазон проширио и ван граница САД.
Сезона празничних куповина у САД званично почиње данас са прославом празника "Дан захвалности", а шопинг грозница наставља се сутра са "Црним петком" када милиони Американаца нагрну у потрагу за огромним попустима.
Иако трговци рачунају на опоравак продаје због боље ситуације у америчкој економији, они проматрају стање и изван оквира економских података, смишљајући начине како да повећају продају и претекну друге трговце, преноси агенција АП.
"Битка" за удео на тржишту долази у тренутку када аналитичари из компаније "Бејн" тврде да би компанија Амазон могла "приграбити" половину од укупног раста продаје током празничне сезоне.
Аналитичари предвиђају здраво повећање продаје у новембру и децембру, у условима када је стопа незапослености у САД на 17-годишњем минимуму од 4,1 одсто, а поверење потрошача снажније него пре годину дана.
Национална федерација трговаца очекује да ће се продаја барем поклопити са прошлогодишњим растом од 3,6 одсто, и да ће онлајн потрошња порасти за 11 до 15 процената.
Током петодневног празника, око 69 одсто Американаца или 164 милиона људи намерава да купује у неком тренутку, према анкети Националне федрације трговаца, док би "Црни петак" требало да буде напрометнији дан, када се очекује око 115 милиона купаца.