I u Srbiji kao i SAD "Crni petak", popusti na sve strane
BEOGRAD: Većina tržnih centara u Srbiji sutra će se velikim popustima pridružiti "Crnom petku", najboljem danu za šoping, koji već postoji u mnogim zemljama sveta.
Na "Crni petak" milioni Amerikanaca nagrnu u potragu za velikim popustima, a u našoj zemlji cene će, prema najavama poznatih tržnih centara u Beogradu i Srbiji, biti i do 80 odsto niže, dok će najveći popusti biti za on lajn kupovinu.
Tržni centri obično nastave s popustima i subotom, zatim i nedeljom, a ponekad se "Crni petak" pretvori u Black FiveDay.
Najveći popusti su, po pravilu, na mobilne telefone.
Prošle godine, Aliexpres je u novembru za samo 24 sata prodao robu vrednu oko 18 milijardi dolara.
Black Friday je naziv za nekoliko loših događaja (1869, 1873, 1978, 1993), ali ovaj i ovakav "Crni petak" vezan je za petak posle Dana nezavisnosti u SAD i nastao je ranih pedesetih godina 20. veka kad je najavljivao predbožićne rasprodaje.
Kasnije je taj praznik Amazon proširio i van granica SAD.
Sezona prazničnih kupovina u SAD zvanično počinje danas sa proslavom praznika "Dan zahvalnosti", a šoping groznica nastavlja se sutra sa "Crnim petkom" kada milioni Amerikanaca nagrnu u potragu za ogromnim popustima.
Iako trgovci računaju na oporavak prodaje zbog bolje situacije u američkoj ekonomiji, oni promatraju stanje i izvan okvira ekonomskih podataka, smišljajući načine kako da povećaju prodaju i preteknu druge trgovce, prenosi agencija AP.
"Bitka" za udeo na tržištu dolazi u trenutku kada analitičari iz kompanije "Bejn" tvrde da bi kompanija Amazon mogla "prigrabiti" polovinu od ukupnog rasta prodaje tokom praznične sezone.
Analitičari predviđaju zdravo povećanje prodaje u novembru i decembru, u uslovima kada je stopa nezaposlenosti u SAD na 17-godišnjem minimumu od 4,1 odsto, a poverenje potrošača snažnije nego pre godinu dana.
Nacionalna federacija trgovaca očekuje da će se prodaja barem poklopiti sa prošlogodišnjim rastom od 3,6 odsto, i da će onlajn potrošnja porasti za 11 do 15 procenata.
Tokom petodnevnog praznika, oko 69 odsto Amerikanaca ili 164 miliona ljudi namerava da kupuje u nekom trenutku, prema anketi Nacionalne fedracije trgovaca, dok bi "Crni petak" trebalo da bude naprometniji dan, kada se očekuje oko 115 miliona kupaca.