Први пројекат 5Г мреже у Србији - аутомобил без возача?
БЕОГРАД: Министарство трговине, туризма и телекомуникација тренутно ради на припреми пројекта за кретање аутомобила без возача, а у сарадњи с колегама из Грчке и Бугарске, и то је управо оно што нам омогућава 5Г мрежа за коју се Србија већ годинама припрема, изјавила је помоћница министра Ирини Рељин.
На отварању 26. телекомуникационог форума Телфор, Рељин је истакла да очекује да ће се крајем следеће или најкасније почетком 2020. године у Србији обавити аукција за спектар 5Г система.
Поставља се питање зашто је 5Г мрежа актуелна. Зато што 5Г мрежом добијате безброј сервиса. Ево на пример, Министарство тренутно ради на припреми једног пројекта за кретање аутомобила без возача и то у прекограничном процесу.
Ми то радимо с Бугарском и Грчком, јер желимо да се Србија као прва земља ван ЕУ укључи у такве пројекте, рекла је Рељин.
С обзиром да 5Г мрежа захтева већу инфраструктру и изградњу нових базних станица у урбаним и руралним срединама, Рељин истиче да Министарство тренутно са мобилним оператерима из Србије, а пре свега Теленором, ради мерење које ће показати да ли та мрежа штети животној средини.
Мерење ће нам показати да ли је заиста штетност 5Г система и нових система толико велика. Ми мислимо да није и да она доноси много користи нашем грађанству, подвукла је Рељин.
Истиче да су се мерења приликом доласка нових система увек радила, те да је то случај и сада са 5Г мрежом, која доноси нове антене и да мерења због тога мора бити урађено презицно.
Рељин наводи да ће изградња инфраструктуре за 5Г мрежу почети у руралним срединама, дуж ауто-путева.
Према њеним речима, смањење зрачења тих антена опадају са квадратом растојања, и додаје да је опасност од базних станица мања него опасност од мобилних телефона, која често користимо погрешно или их дајемо деци.
На отварању 26. Телекомуникационог форума Телфор говорио је и директор Телекома Србија Предраг Ћулибрк који је истакао да су се протеклих годину дана десиле велике промене како на домаћем, тако и на глобалном телекомуникационом тржишту, јер је, каже, дошло до померања граница између традиционалних телекомуникационих компанија и осталих блиских или мање блиских индустрија.
Каже да се то најбоље види кроз купопродају активности у Европи и Америци, али и кроз активности великих компанија које не припадају телекомуникационој индустрији, као што су Амазон, Фејсбук и Гугл, које се све више окушавају у сегмету видео дистрибуције.
Све се то дешава с циљем - освојити корисника, посесивно га чувати за себе, задовољити све његове потребе и створити му слику да заиста све што му је потребно добија, рекао је Ћулибрк.
Истиче да Телеком Србија, такође, није пасивна у том погледу, јер је њен циљ, каже, да очува и ојача лидерску позицију.
Наводи да је у току реализација стратешке иницијативе “милион плус” која подразумева достизање више од милион корисника интернета и телевизије у наредном периоду, а то, каже Ћулибрк, компанији поставља задатак да буде “инвестиционо агресивнија”.
Најавио је да ће до краја године Телеком Србија пустити у рад и нову платформу за дистрибуцију телевизије путем сателитских технологија.