Sarajevo: Problemi sa sve popularnijim elektro trotinetima
SARAJEVO: Električni trotineti su kao prevozno sredstvo u Sarajevu sve popularniji, ali njihovo korišćenje je potrebno urediti zakonskom regulativom, izjavio je ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adi Kalem.
Kalem je rekao da ta zakonska regulativa pre svega podrazumeva jasno definisanje putanje i brzine kretanja trotineta.
On je za portal Klix.ba kazao da postoje određene ideje da se trotinet definiše kao bicikl u javnom saobracaju.
"Naravno, struka će reći svoje, imam određene informacije i sa državnog nivoa da je zakon u pripremi. S obzirom na to da je Rumunija najbolje definisala saobraćanje trotineta, postoji mogućnost da će se određene odredbe uzeti i iz njihovog zakona i standarda kako bi se i na taj način kod nas definisalo ovo pitanje. Uputili smo inicijativu na državnom nivou, jer je Sarajevo centar svih dešavanja u BiH i trudićemo se maksimalno da sve ove mere implementiramo ovde kako bi glavni grad bio uzor svima ostalima", naveo je Kalem.
Kalem je kazao i to da će stručnjaci u narednom periodu dati završnu reč o tome da li postoji mogućnost da se električni trotineti ipak tretiraju kao motorno vozilo s obzirom na to da imaju električni pogon.
U slučaju da, kako je naveo, trotineti budu definisani kao motorna vozila, onda maloletnici neće moći da ih voze.
''''Jedan koncept mi je nedavno predstavljen i reč je o upravljanju GPS signalom, što znači da će se, nakon što se ustanovi da li će saobraćati biciklističkom, pešačkom stazom ili saobraćajnicom, putem tog signala moći kontrolisati brzina na trotinetime u zavisnosti u kojoj se zoni kreću. Dakle, ako su na biciklističkoj stazi, zna se koja brzina je dozvoljena (biće regulisano zakonskim i podzakonskim aktima), ali isto važi i za sve ostale putanje", pojasnio je ministar.
Portal Klix.ba navodi da su električni trotineti postali izuzetno popularni na ulicama prestonice BiH, ali da ono što za njih posebno nedostaje jeste odgovarajuća infrastruktura i putanja koja će biti namenjena samo njima.