Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

FILIPINKA LUISA JU OBIŠLA 193 ZEMLJE ČLANICE UN Za kraj višegodišnjeg „lutanja“ stigla u Srbiju a PUTOVANJE ZAVRŠILA U NOVOM SADU, EVO I ZAŠTO (FOTO)

14.11.2023. 12:24 12:42
Piše:
Izvor: Privatna arhiva

Filipinka Luisa Ju (79) prošle nedelje je stigla u Srbiju kao poslednju zemlju svoje, pola veka duge globtroterske avanture tokom koje je posetila sve 193 članice Ujedinjenih nacija.

Gotovo svi ovdašnji mediji su izvestili o njenom putovanju, pored Beograda posetila je Kraljevo i manastir Žiču, a za poslednji dan svog boravka u Srbiji odabrala je - Novi Sad.

Luisu i njenog prijatelja Dondona, takođe Filipinca sa kojim često putuje zajedno sačekao sam ispred apartmana kojeg su uzeli na novosadskoj Podbari. Odmah smo prošli Lađarskom ulicom, najužom u Novom Sadu i nastavili ka centru.

„Moje putovanje svetom traje preko 50 godina mog života. Došla sam sa Filipina u SAD, imala sam 23 godine i želela sam da studiram na Sent Luisu. Tako je sve počelo. No, putovanja su morala malo da sačekaju usled obaveza koje sam imala tokom svog radnog veka!”, priča Luisa dok koračamo Pašićevom.

Stižemo do Saborne crkve i Vladičanskog dvora, Luisa i Dondon se fotografišu ispred spomenika Jovana Jovanovića Zmaja i već tu im prilaze Novosađani koji su videli priču o svetskoj putnici u našim medijima. Nastavljamo Zmaj Jovinom, pričam im o istoriji grada, pokazujem zgrade koje su jedine „preživele” bombardovanje na Petrovaradinske tvrđave 1849. i stižemo od Crkve Imena Marijinog koju mi Novosađani volimo da zovemo Katedrala. Ponovo fotografisanje, opet Luisi prilaze Novosađani sa molbom da poziraju za „selfi”. Tu je i neizbežni ulični svirač ispod Miletićevog spomenika uz čiju „Suzo moja, Suzana” Luisa veselo đuska.

Prolazimo pored Srpskog narodnog pozorišta i odlazimo na kolače u najstariju aktivnu novosadsku poslastičarnicu - „City”. Majka i ćerka koje tu jedu kolače odmah su je prepoznale, devojka prilazi Luisi i kaže joj: „Rekla sam svom dečku kako bi trebalo da se ugleda na vas kada je reč o energiji i želji za putovanjima!”.

Dala sam reč i došla

Naručili smo sladoled i krempitu i u tom momentu u poslastičarnicu ulazi predsednik Jevrejske opštine Novog Sada Mirko Štark sa suprugom. Pridružuju nam se na kratko, Luisa nam priča o tome kako je svom prijatelju iz Srbije Ivu Beserovcu, takođe svetskom putniku, kada su se sreli u afričkoj državi Burkini Faso - obećala da će doći u našu zemlju. „Rekla sam mu da mi je ostalo nekoliko i da nisam bila u Srbiji. Rekao mi je kratko: „Moraš da dođeš kod nas, Srbija mora da bude tvoja zadnja zemlja na proputovanju!’ Samo sam rekla: Dolazim! Dala sam reč i ispunila je!”

Pitam je o putovanjima u zemlje u koje se ređe ide, a u kojima ni ja čiji je broj obiđenih država 89 - još nisam bio. Kaže da je u Africi najnebezbednije bilo putovati u Somaliju dok putovanja u Severnu Koreju i Kraljevinu Butan pamti kao jako uzbudljiva. Nedavno je izgubila i telefon koji joj je ispao iz malog aviona kojim je letela na ostrvu Palau u Tihom okeanu. Posle toga je nedeljama ostala potpuno odsečena od sveta i svojih kontakata.

Za kraj kratkog večernjeg obilaska Novog Sada upućujem ih u pravcu Petrovaradinske tvrđave. Kažu da je Novi Sad ostavio za par sati razgledanja impresivan utisak na njih a obećali su i da će se vratiti ali u letnjoj sezoni kako bi mogli da obiđu rečne plaže, voze se čamcem i probaju ribu na nekoj od dunavskih čardi.

Robert Čoban

Autor:
Pošaljite komentar
POVEĆAN BROJ TURISTA U PRVIH DEVET MESECI U Novi Sad došli posetioci iz čak 172 zemlje sveta

09.11.2023. 08:11 08:23
PREVARILA VAS JE TURISTIČKA AGENCIJA? E, NEĆE VIŠE MOĆI Seničić tvrdi: Centralni informacioni sistem - garancija zaštite putnika