PREVARILA VAS JE TURISTIČKA AGENCIJA? E, NEĆE VIŠE MOĆI Seničić tvrdi: Centralni informacioni sistem - garancija zaštite putnika
Sve češće čitamo o žalbama putnika koji, kad uplate aranžmane pa bez njih ostanu, često ostanu i bez novca ili na njegov povrat čekaju dugo.
Čini se da bi novi sistem garancije mogao da reši svaki problem i da otkloni potencijalnu sumnju, kao i da spreči da vam agencija prodaje aranžmane, a da je, recimo, u blokadi.
Taj novi centralni informacioni sistem bi mogao da reši svaki problem, pored toga što bi mogao da otkloni svaku nedoumicu i sumnju kod putnika. Njime bi se svaki putnik nalazio u sistemu pa bi turistička agencija morala da mu izda garanciju vezanu za putovanje koje uplaćuje.
O kakvom sistemu je reč, ali i kako će to izgledati u praksi, pričao je za Pink Aleksandar Seničić, direktor JUTE.
- Centralni informacioni sistem zamišljen je kao jedinstveni sistem u kojem će se nalaziti podaci o radu turističkih agencija. Samim tim logično je da imamo i statističke parametre kada je reč o broju putnika, destinacija na koje idu, vrste prevoza, tačnije sve ono što može da nam pomogne na neki način - rekao je Seničić.
Kako da se zaštitite od zlonamernih hakera? Kratak vodič za zaštitu u digitalnom svetuKako da se zaštitite od zlonamernih hakera? Kratak vodič za zaštitu u digitalnom svetu
- Kada je reč o putnicima najveći benefit je, iako su putnici i do danas imali takozvanu garanciju putovanja, ovaj sistem omogućava da kroz tu jedinstvenu garanciju putovanja koju će dobiti sa jedinstvenim referentnim brojem, putem sajta Ministarstva turizma moći će da provere da li se zaista i nalaze u tom sistemu - rekao je Seničić.
On je istakao da kada dođu do saznanja da su u sistemu, to automatski znači da su zaštićeni u slučaju da agencija prestane sa radom i da će se naći svakako na spisku za isplatu osiguravajućeg društva koje daju garancije putovanja.
Ukoliko se ne nalaze posle uplate na tom spisku, treba alarmirati inspekciju koja će utvrditi o čemu se radi.
Pink