Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

UBICE KAO GOSTI U RIJALITIJU Predstava „Nekst” premijerno u Novosadskom pozorištu/ Ujvideki sinhazu

26.02.2025. 11:15 11:19
Izvor:
Dnevnik
Промо/ Новосадско позориште
Foto: Promo/ Novosadsko pozorište

Mediji i nasilje, prilično aktuelna veza i kod nas već duže vreme, tema je nove predstave “Nekst”, koja će, u režiji Andraša Urbana, premijerno biti izvedena u petak, 28. februara, u Novosadskom pozorištu/ Ujvideki sinhazu.

Ovaj “henki-penki sajens fikšn retro šou” inspirisan je tekstom Ištvana Tašnadija. 

„Nekst šou, predvođen voditeljkom Frau Plastik Čiken, vodi nas u najmračnije kutke brutalnosti, otkriva razloge koji stoje iza nasilja, ispituje stručnjake - ubice i psihijatre - i kreće u potragu za serijskim ubicom. Sve to uz mnogo plesa, muzike i lajv prenosa”, navodi se u najavi. 

Kako je reditelj Urban objasnio na jučerašnjoj konferenciji za novinare, kratak siže ovog komada bi glasio da je to fejk živi TV prenos programa, u kojem se očekuju gosti, i to dvoje nasilnika. Jedan lik je stvoren iz Bardžisovog romana „Paklena pomorandža”, i to je Mali Aleks,  koji se susreće sa ubicom stvorenim iz romana „Američki psiho”. Ta dvojica nasilnika, ubica, sreću se u emisiji koju vodi Frau Plastik Čiken, i koja, po rečima Andraša Urbana, pokušava da spektakularizuje taj momenat.

некст
Foto: Promo/ Novosadsko pozorište

- Naravno, reč je prevaspitavanju čoveka, o tome kako se odnosimo prema određenom nasilju i kako nas uvlače u priču na osnovu naše želje za krvlju, za raznim atrakcijama, koje se vezuju za nasilje, a koje nas se ne tiču, već uglavnom drugih ljudi. Često se uopšte ne bavimo žrtvama, nego nam je nasilnik mnogo zanimljiviji od same žrtve, i to je jedan od složenijih problema kojim se bavimo iz raznih aspekata. Naravno, tu se pojavljuje i simpatija voditeljke prema ubicama, kao jedan od bitnih momenata, ali govoreći o tome da se predstava bavi odnosom nasilja i medija, možda je to malo pretenciozno. Svedeno rečeno, da kažem, ipak je tu reč o ljudima, u okviru jednog šou-programa Novosadskog pozorišta, u kojem mi spektakularizujemo taj momenat kako mediji to rade sa nasiljem - ukazuje Andraš Urban.

U živom TV-šou, kako dodaje Urban, imamo jednu karakteristiku koja određuje i samu publiku, dešavanja na koji način treba da reaguje, i znamo iz iskustva kako se od nas očekuje da reagujemo na određene odluke vlasti, politike, šta se može reći, a šta ne može da se govori, i koja su očekivanja i reakcije u društvu i od samih građana, i to jeste jedan od gadnijih problema naših društava. 

- Ali, pošto i  ja i glumci govorimo sve vreme o krvi, ubistvima, ubicama, ipak, da ne zaboravimo, ovo je jedna svojevrsna duhovita predstava sa pesmom i pucanjem - napominje reditelj Urban, navodeći da je namenjena publici starijoj od šesnaest godina.

Промо/ Новосадско позориште
Foto: Promo/ Novosadsko pozorište

Glumac Arpad Mesaroš, koji igra Malog Aleksa, kaže da je njemu samom uvek bilo muka od rialitija koje možemo da pratimo na televiziji, ali misli da će ova predstava biti primer za to zašto su štetni po zdravlje, ne samo za mlade ljude, nego za svakoga. Tokom procesa rada na ovoj predstavi puno je bilo reči o tome šta ko voli da gleda na televiziji, pominje Arpad Mesaroš, i kada bi priznali sebi šta je ono što nam više privlači pažnju, a da ne budemo licemerni, upravo bi došli do toga o čemu se radi u ovoj predstavi. 

- Što se moje uloge tiče, uvek je tanak led igrati ovakav lik, koji je ikoničan - priznaje Arpad Mesaroš. - On radi u magacinu, za špeditersku firmu, i srećan je, zato što je, osim toga, kapiten kuglaškog tima, ima malu kuću, ima ženu, dvoje dece, koja uče da sviraju instrumente, i  želi da deca postanu kompozitori. On je srećan, do trenutka dok ga ne pozovu u emisiju “Nekst”.

Pored Emine Elor, i Arpada Mesaroša, u ulogama su još i Bence Salai, Ištvan Kereši, Agota Ferenc, Atila Nemet, Daniel Gomboš, Gabor Pongo, Judit Laslo, i Terezija Figura. 

Scenografi su Andraš Urban i Stefan Milošević, kostimografkinja je Lina Leković, kompozitor je Atila Antal, a koreografkinja je Timea Filep. Dramaturškinja je Kornelija Goli. 

Izvor:
Dnevnik
Pošaljite komentar