Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

 U ponedeljak 64. Sterijinom pozorju: „Zla žena” i „Itaka”

27.05.2019. 09:24 09:26
Piše:
Foto: Dnevnik (Filip Bakić)

Drugog dana 64. Sterijinog pozorja, u takmičarskoj selekciji biće izvedena predstava “Zla žena”, u ponedeljak u 19 časova na sceni „Jovan Đorđević“ Srpskog narodnog pozorišta (publika je na sceni).

Predstavu “Zla žena”, rađenu po tekstu Jovana Sterije Popovića, režirala je Iva Milošević, a izvodi je Narodno pozorište / Narodno kazalište /Nepsinhaz iz Subotice. U ulogama su: Milan Vejnović (Graf Trifić), Milica Sužnjević (Sultana), Suzana Vuković (Persida), Dimitrije Dinić (Stevan), Srđan Sekulić / Igor Greksa (Sreta) i Sanja Moravčić (Pela). Likovi su “odeveni kako epoha nalaže, ali na njihovim licima - bez obzira da li su gazde ili služinčad - nanesen je debeli sloj teške pozorišne šminke koja poništava svaku prirodnost aktera i daje im karakter pozorišno stilizovanih izveštačenih maski”, navodi Sandra Iršević u svojoj kritici.

- Sve nam, naime, ukazuje da nas je rediteljka dovela u pozorište u pozorištu, da likovi ovog pozorja u svojim životima zapravo igraju uloge koje su im dodeljene, ili koje su sami sebi namenili, te da se realnost Sterijinih dramatis persona razlikuje od života aktera predstave po tome što ovi drugi glume da žive. I Sultana pripada istom svetu lažne egzistencije, životu koji je određen jasno utvrđenom socijalnom hijerarhijom, društvenim konvencijama, a ponajpre malograđanskim svetonazorima - ukazuje Sandra Iršević.   

Rediteljka Iva Milošević je osmislila scenski prostor za ovu predstavu, scenografkinja i konsultantkinja je Marija Kalabić, kostimograf je Marko Marosiuk, za scenski govor je zadužen Dejan Sredojević. Kompozitor je Vladimir Pejković, a za scenski pokret je zadužena Ista Stepanov.

Prva od tri predstave međunarodne selekcije „Krugovi“ - “Itaka”, rađena prema Homerovoj „Odiseji”, u izvođenju pozorišta “Katona Jožef” iz Budimpešte, biće izvedena u 21 čas na sceni „Pera Dobrinović“ SNP -a. Autori teksta su Peter Zavada i Armin Sabo-Sekelji, a rediteljka je Krista Sekelj. Odmah po završetku, u 23 časa je okrugli sto o ovoj predstavi.

- U ovoj adaptaciji Odisejeve stanice uobličavaju žene koje se menjaju na kabare - podijumu uokvirenim morsko - plavom trakom. Među njima su: feministkinje, domine, naivke, dive, majke i žene, kao i sirena rokerka koja urla u mikrofon. Svaka glumica - Erika Bodnar, Andrea Fulajtar, Adel Jordan, Ester Kiš, Ester Onodi, Vivien Rujder, Judit Rezeš i naratorka, Atina Palada koju igra Blanka Mesaroš - u potpunom je skladu sa karakterom koji igra. Kao i Ervin Nađ koji daje sve od sebe, naizgled nabildovani lik koji se raspada od testosterona, pravi heroj, ali njegov Odisej je isto toliko i ranjiv: filozof koji ima objašnjenje za sve. Antiheroj koji ređa grešku za grekom, koji laže druge, pa i sebe. Teško prihvata različitost:on ne razume Kiklopov svojstven pogled na svet, rešenje nalazi u njegovom surovom ubistvu - napominje Sonja Makrai u svojoj kritici ove predstave.

U okviru 64. Sterijinog pozorja, danas će biti otvorene čak tri izložbe. U 10 časova u gornjem foajeu scene „Jovan Đorđević“ SNP, biće otvorena tradicionalna izložba Centra za likovno obrazovanje dece i omladine Vojvodine “Scena, maska, kostim, lutka”, na kojoj će biti uručene nagrade.

Druga je izložba “Transformacija” - master umetnički rad scenskog dizajna Andreje Rondović, koju organizuju SCEN (Odsek za umetnost i dizajn) - Departman za arhitekturu i urbanizam Fakulteta tehničkih nauka i Šok zadruga, u čijoj galeriji će biti otvorena u 18 časova (pasaž Zmaj Jovine 22).

Treća izložba “Svetlana Bojković ili Umetnost glume”, biće otvorena u 20.30 časova, u donjem foajeu scene „Pera Dobrinović“ SNP. Organizatori su Pozorišni muzej Vojvodine i Sterijino pozorje, a autor izložbe je Zoran Maksimović.

        N. Pejčić

Piše:
Pošaljite komentar