Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

„Poslednje devojčice” Maje Pelević u režiji Kokana Mladenovića u Deže Kostolanjiju

23.12.2021. 12:56 12:57
Piše:
Foto: pixabay.com

Subotičko pozorište „Kostolanji Deže” najavilo je na konferenciji za novinare premijeru predstave „Poslednje devojčice”, rađene po novom tekstu Maje Pelević, u režiji Kokana Mladenovića, za sredu 29. decembar.

Ovo je praizvedba teksta Maje Pelević, u prevodu Kristine Orovec na mađarki jezik, koji, po rečima Kokana Mladenovića, postavlja neka od najvažnijih pitanja našeg života na ovakvoj našoj planeti. Ono što je njemu kao reditelju posebno bilo interesantno, jeste stavljanje ovog teksta u formu moderne scenske opere, po muzici Irene Popović Dragović.

- Teatar „Kostolanji Deže” je već dugo vremena moje omiljeno mesto za istraživanje pozorišta. Uostalom, ovaj teatar i postoji da bi se u njemu istraživale neke nove pozorišne forme, novi pozorišni jezik i uvek je sa ovim ljudima ogromno zadovoljstvo da se čovek igra pozorišta. Verujem da će ovog puta taj rezultat našeg igranja pozorišta biti jako pozorišno važan i jako zanimljiv publici za gledanje - naveo je Mladenović.

Tekst je nastao na osnovu razgovora Maje Pelević i Kokana Mladenovića, koji su ga vodili na početku pandemije, kada su, kako je objasnila, oboje, potpuno slučajno, naišli na potresnu sliku klinike za veštačku oplodnju i surogat roditeljstvo u Ukrajini.

- To je bila slika beba koje se nalaze u kolevkama u toj klinici, a koje su nastale od surogat majki, i treba da ih „preuzmu“ njihovi roditelji. Obraćao se direktor firme, prvo su prikazali bebe koje sve naglas plaču, a onda je on zatim rekao da zbog lokdauna roditelji, koji su uglavnom bogati parovi iz Zapadne Evrope i Amerike, ne mogu da dođu po svoje bebe. Nije rekao robu, ali je na taj način tretirao tu decu, zato što su zemlje zatvorene zbog pandemije. Ta slika je nama bila polazište za pisanje ovog komada. To je nama bilo polazište za tretiranje svih nejednakosti na svetu. Odnosno, počevši od prve nejednakosti koja je potekla i pre kapitalizma, a to je nejednakost među polovima. – rekla je Maja Pelević, koja je i dramaturškinja ove predstave.

Kada se govori o nejednakosti danas, postoje bogate i siromašne temlje, oni koji su eksploatisani i oni koje eksploatišu, kako je napomenula Maja Pelević, dodajući da se sve to može dovesti u vezu s patrijarhatom, koji je metastazirao u liberalnom kapitalizmu više nego ikada, iako se to možda ne primećuje. Kompletna eksploatacija danas na planeti može se gledati kroz eksploataciju ženskog tela i generalno žena, istakla je Maja Pelević, govoreći o ovoj prvoj saradnji sa pozorištem „Kostolanji Deže“.

Glumačku ekipu predstave čine David Buboš, Nikoleta Grgić, Gabor Mesaroš, Andrea Verebeš, Timea Filep i Boris Kučov, koji je rekao da će, pored toga što se bavi veoma bitnim i dosta teškim temama, kao što su tretiranje dece kao produkata, kapitalizam i jednakost među polovima, ovo biti jako zanimljiva, šarena i uzbudljiva predstava, koju će sve vreme da prati muzika, a u svemu će publika moći da uživa. Kompozitorka je Irena Popović, scenografiju potpisuje Marija Kalabić, kostimografkinja je Selena Orb, a koreografkinja je Timea Filep.     

   N. P-j.

Piše:
Pošaljite komentar