Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

ODJECI BALETA „OTELO” U SNP-U Začarani krug intriga

24.05.2024. 11:53 11:55
Piše:
Foto: Dnevnik (B. Lučić)

Premijera baleta „Otelo“ po motivima velikana svetske literature, Vilijama Šekspira, 18. maja izvedena  je na  sceni „Jovan Đorđević” Srpskog narodnog pozorišta. Koreografska adaptacija čuvene tragedije poverena je Krunislavu i Gordani Simić, paru uveliko prepoznatljivom novosadskoj publici.

Vizuelizaciju večnih Šekspirovih tema o ljubavi, ljubomori, intrigama i prevari, ovaj mpar svojim koreografskim jezikom nijansirano i slojevito kroz pokret oblikuju u psihološka i emotivna dešavanja na sceni. Koreografska narativna nit, delimično oslobođena strogih i zahtevnih elemenata baletskog akademizma, oslobađa prostor igračima da dramski i ekspresivno ožive svoje likove, kao i da se obezbedi maksimalna razumljivost najširoj publici. Birajući muziku Vivaldija i Ludviga van Betovena, koreografi znalački dočaravaju dramsku ekspresiju priče i uspevaju da je usklade sa psihološkim i emotivnim izrazom igrača.

Na samom početku predstave, publiku u priču uvlači prelepa scena venčanja Otela i Dezdemone, lirska scena kao simbol ljubavi i lepote koja nagoveštava buduće tragične i potresne momente. Koreografski osmišljeno, držeći se dramskog toka same radnje, publika se polako uvodi u začaran krug intriga kroz lik Jaga i njegove supruge Emilije, koja, videvši to zlo u Jagu veruje da je moguće da ga promeni. Manipulacije, intrige i spletke kojim Jago truje Otela knjučni su elementi dramskog toka radnje koju koreografski upečatnjiva nit, na samom kraju dovodi do tragedije. 

Glavne uloge Otela i Dezdemone, kao i u samom delu, poverene su starijem i iskusnom prvaku baleta SNP-a, Andreju Kolčeriju i mladoj Katarini Zec, koja je ove sezone pokazala svu raškosnost svog talenta. Andrej Kolčeriju, snažan i dominantan kao Otelo, znalački i upečatljivo gradi lik zrelog mletačkog junaka crne puti u kojeg se mlada i lepršava Dezdemona zaljubljuje. Lirski duet Otela i Dezdemone  blagih i plastičnih pokreta, lepršavih podrški dočarava publici svu strast njihove ljubavi. Katarina Zec,  iskrenom devojačkom nežnošću u potpunosti dočarava lik Dezdemone. Igrački i tehnički zrelo ona je u svoju igru utkala i ženstvenost i eleganciju pokreta. Svojom prelepom figurom i lakoćom igre u potpunosti je dočarala lik mlade i zaljubljene Dezdemone.                          

U ulozi Jaga, oholog i pohlepnog manipulatora pojavljuje se Semjuel Bišop, koji  svojom pojavom,  dramski i tehnički uspešno gradi svoj lik. Snažnom dramskom ekpresijom Semjuel Bišop kuje zaveru  koja dovodi do tragičnog ishoda. U ulozi Emilije, Jagove supruge i Dezdemonine prijateljice, Katarina Kljajić svojim plastičnim linijama i preciznošću kojom se kreće po sceni, svoju igru pretvara u umetnost. Izuzetno dramski potresna, naročito u duetu sa Jagom, zrelo odslikava ženu koja voli i pokušava svojom ljubavlju da spreči tragediju. U ulozi mladog, neiskusnog i vernog Otelovog prijatelja, Kasia, pojavljuje se solista novosadskog baleta David Gruoso. Igrač skladne figure, tehnički siguran, a dramski  upečatljivo odslikava intrigu u koju ga Jago uvlači. Moramo pomenuti i mladog Artemija Makarova u ulozi Rodriga koji je svojom pojavom tehnički, a dramski upečatljivo ostavio utisak na publiku.

Ansambl novosadskog baleta disciplinovano je sledio koreografsku nit i pokazao zavidnu uigranost i ujednačenost. Kostimi Mirjane Stojanović Maurič su plenili suptilnom stilizacijom renesansnog doba i u potpunosi su vizuelno prilagođeni likovima. Svakako, slojevitost ovog dela podržava upečatljiva scenografija Tomislava Šarabe koja je višeslojna te se koristi i kao pripovedač Otelovog preispitivanja i slabosti. Dizajn svetla Đorđa Bedova svakako je ostavio izuzetan utisak na publiku dočaravši na sceni duh renesansnog doba.

Sanja Vučurević

Piše:
Pošaljite komentar