Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Predstavljena Monografija vizuelnog umetnika Dušana Todorovića

16.12.2017. 14:36 14:38
Piše:
Foto: Dušan Todorović, foto: Youtube Printscreen

Monografija “Vizuelni tragovi”, posvećena umetničkom radu Dušana Todorovića, poznatog vizuelnog umetnika i dugogodišnjeg profesora novosadske Akademije umetnosti, predstavljena je juče u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine.

O ovoj reprezentativnoj monografiji, koju je nedavno objavio Zavod za kulturu Vojvodine, povodom pet decenija Todorovićevog stvaralaštva, govorili su autori tekstova.

Istoričarka umetnosti Ljiljana Slijepčević ukazala je da je Todorović radoznali intelektualac, koji kritički prati celokupni civilizacijski milje svog doba, ali je isto tako otvoren za savremene umetničke pojave, pokazujući se kao izuzetno vitalan stvaralac koji iz novih jezičkih sredstava i formi koristi one u kojima prepoznaje moguća sredstva izraza. Todorovićevo stvaralaštvo je toliko kompleksno da nam pri posmatranju svaku put pruža mogućnost da uočavamo još po neki dragoceni vizuelni, plastički detalj i poruku.

Predstavljajući Todorovićev opus od ranih sedamdesetih godina prošlog stoleća do sredine druge decenije novog milenijuma Mile Ignjatović, istoričar umetnosti ukazao je na idejni i programski kontinuitet u njegovom delu bez obzira na razuđenu tematsku interpretativnost. Iz takve stvaralačke pozicije kontinuiteta u diskontinuitetu, proizilazi i nesporna činjenica da je umetnički angažman Todorovića u vojvođanskoj sredini zaslužio priznatu ulogu lucidnog zagovornika i jednog od pionirskih utemeljivača neoavangardnih sadržaja likovnog izraza prepoznavajući i revidirajući tokom sedamdesetih, osamdesetih i u narednim decenijama programski rečnik modernističkih već istporijskih i idejno potrošenih avangardnih tendencija.

Nebojša Milenković, istoričar umetnosti je pažnju skrenuo na figuru Skakača iz Festuma sa jedne freske koja je kao svojevrsni arhetipski vizuelni predložak poslužila Todoroviću za niz istraživanja. Suprotstavljanjem mikenske kulture i današanjice autor, po njemu pokušava da u mentalnom mikseru, kako karakteriše vlastiti umetnički postupak, podstakne dijalog u kome su sustiču njegova vlastita umetnička prošlost sa duhom i vrednostima večne sadašnjosti koju živimo.       

N. Popov

Piše:
Pošaljite komentar