Представљена Монографија визуелног уметника Душана Тодоровића
Монографија “Визуелни трагови”, посвећена уметничком раду Душана Тодоровића, познатог визуелног уметника и дугогодишњег професора новосадске Академије уметности, представљена је јуче у Музеју савремене уметности Војводине.
О овој репрезентативној монографији, коју је недавно објавио Завод за културу Војводине, поводом пет деценија Тодоровићевог стваралаштва, говорили су аутори текстова.
Историчарка уметности Љиљана Слијепчевић указала је да је Тодоровић радознали интелектуалац, који критички прати целокупни цивилизацијски миље свог доба, али је исто тако отворен за савремене уметничке појаве, показујући се као изузетно виталан стваралац који из нових језичких средстава и форми користи оне у којима препознаје могућа средства израза. Тодоровићево стваралаштво је толико комплексно да нам при посматрању сваку пут пружа могућност да уочавамо још по неки драгоцени визуелни, пластички детаљ и поруку.
Представљајући Тодоровићев опус од раних седамдесетих година прошлог столећа до средине друге деценије новог миленијума Миле Игњатовић, историчар уметности указао је на идејни и програмски континуитет у његовом делу без обзира на разуђену тематску интерпретативност. Из такве стваралачке позиције континуитета у дисконтинуитету, произилази и неспорна чињеница да је уметнички ангажман Тодоровића у војвођанској средини заслужио признату улогу луцидног заговорника и једног од пионирских утемељивача неоавангардних садржаја ликовног израза препознавајући и ревидирајући током седамдесетих, осамдесетих и у наредним деценијама програмски речник модернистичких већ истпоријских и идејно потрошених авангардних тенденција.
Небојша Миленковић, историчар уметности је пажњу скренуо на фигуру Скакача из Фестума са једне фреске која је као својеврсни архетипски визуелни предложак послужила Тодоровићу за низ истраживања. Супротстављањем микенске културе и данашањице аутор, по њему покушава да у менталном миксеру, како карактерише властити уметнички поступак, подстакне дијалог у коме су сустичу његова властита уметничка прошлост са духом и вредностима вечне садашњости коју живимо.
Н. Попов