Etnografski muzej deo globalne Izložbe "We wear culture"
BEOGRAD: Svi važni momenti u 3000 godina dugoj istoriji svetske mode predstavljeni su na virtuelnoj izložbi stila "We wear culture " u produkciji Google Arts & Culture koja je realizovana u saradnji sa Etnografskim muzejom u Beogradu i više od 180 renomiranih ustanova iz Njujorka, Londona, Pariza, Tokija, Sao Paula...
Postavka izložbe je dostupna onlajn i predstavlja modne ikone, pravce, inovatore i trendsetere, među kojima su i Alexander McQueen, Marilyn Monroe, Cristobal Balenciaga, Coco Chanel, Audrey Hepburn, Christian Dior, Helmut Newton, Irving Penn, Yves Saint Laurent, Manolo Blahnik, Gianni Versace, Oscar de la Renta, Pierre Balmain, Vivienne Westwood, Miyake Issey...
Zahvaljujući najnaprednijoj tehnologiji, ovaj projekat omogućava da istražite sve od drevnog Puta svile, preko dvorske mode iz Versaja, do britanskog panka i priča vezanih za odeću koja se danas nosi širom sveta.
Stručnjaci za modu, kustosi i dizajneri, kao i univerziteti, muzeji i nevladine organizacije iz celog sveta sarađivali su na ovoj izložbi da bi pokazali da je moda deo naše kulture, vid umetnosti i rezultat istinskog umeća sa mnogostrukim uticajem.
Guglova najnaprednija tehnologija, uključujući virtuelnu stvarnost, sferne
video-zapise, strit vju i „gigapiksl” slike ultravisoke rezolucije korišćeni su da ovekoveče zbirke i učine ih dostupnima svima .
Kratki prikazi vezani za Etnografski muzej u Beogradu dostupni onlajn uključuju izložbu „Lepota tradicionalnih srpskih nošnji u Srbiji”.
Onlajn-posetioci napokon mogu da otkriju interaktivnu priču o istoriji srpskog naroda preko tradicionalnih nošnji koje se čuvaju u Etnografskom muzeju u Beogradu. Prvobitno pružajući osnovnu zaštitu od elemenata, odeća je vremenom evoluirala u širok spektar visokoestetizovanih predmeta punih simboličkog značenja.
Odeća je za pojedinca predstavljala način da komunicira sa zajednicom, pošto je ukazivala na njegovo poreklo i status u društvu.
Pored društveno-istorijskih činilaca, karakteristike odeće oblikovali su i vrsta tla i klimatski uslovi koji su omogućavali bavljenje određenim ekonomskim aktivnostima, čiji su proizvodi bili glavni izvor za izradu predmeta za svakodnevnu upotrebu.
„We wear culture" projekat, pokrenut od strane Google Arts & Culture, omogućio je Etnografskom muzeju u Beogradu da deo vrednih eksponata stigne do šire publike, što ne bi bilo moguće ukoliko bi oni ostali samo u svom materijalnom obliku.
Koristeći inovativnu tehnologiju, onlajn-posetioci mogu da nauče nešto novo o srpskoj kulturi preko tradicionalnih nošnji i da saznaju priče koje se kriju iza njih.