Етнографски музеј део глобалне Изложбе "We wear culture"
БЕОГРАД: Сви важни моменти у 3000 година дугој историји светске моде представљени су на виртуелној изложби стила "We wear цултуре " у продукцији Google Артс & Цултуре која је реализована у сарадњи са Етнографским музејом у Београду и више од 180 реномираних установа из Њујорка, Лондона, Париза, Токија, Сао Паула...
Поставка изложбе је доступна онлајн и представља модне иконе, правце, иноваторе и трендсетере, међу којима су и Alexander McQueen, Marilyn Монрое, Цристобал Баленциага, Цоцо Chanel, Audrey Хепбурн, Christian Диор, Хелмут Newton, Ирвинг Penn, Yves Саинт Лаурент, Маноло Блахник, Gianni Версаце, Осцар де ла Рента, Pierre Балмаин, Vivienne Westwood, Miyake Issey...
Захваљујући најнапреднијој технологији, овај пројекат омогућава да истражите све од древног Пута свиле, преко дворске моде из Версаја, до британског панка и прича везаних за одећу која се данас носи широм света.
Стручњаци за моду, кустоси и дизајнери, као и универзитети, музеји и невладине организације из целог света сарађивали су на овој изложби да би показали да је мода део наше културе, вид уметности и резултат истинског умећа са многоструким утицајем.
Гуглова најнапреднија технологија, укључујући виртуелну стварност, сферне
видео-записе, стрит вју и „гигапиксл” слике ултрависоке резолуције коришћени су да овековече збирке и учине их доступнима свима .
Кратки прикази везани за Етнографски музеј у Београду доступни онлајн укључују изложбу „Лепота традиционалних српских ношњи у Србији”.
Онлајн-посетиоци напокон могу да открију интерактивну причу о историји српског народа преко традиционалних ношњи које се чувају у Етнографском музеју у Београду. Првобитно пружајући основну заштиту од елемената, одећа је временом еволуирала у широк спектар високоестетизованих предмета пуних симболичког значења.
Одећа је за појединца представљала начин да комуницира са заједницом, пошто је указивала на његово порекло и статус у друштву.
Поред друштвено-историјских чинилаца, карактеристике одеће обликовали су и врста тла и климатски услови који су омогућавали бављење одређеним економским активностима, чији су производи били главни извор за израду предмета за свакодневну употребу.
„We wear цултуре" пројекат, покренут од стране Google Артс & Цултуре, омогућио је Етнографском музеју у Београду да део вредних експоната стигне до шире публике, што не би било могуће уколико би они остали само у свом материјалном облику.
Користећи иновативну технологију, онлајн-посетиоци могу да науче нешто ново о српској култури преко традиционалних ношњи и да сазнају приче које се крију иза њих.