Bistro gorsko vrelo Amire Medunjanin
Crveni metero-alarm sprečio je da svečano otvaranje 54. Smotre „Mermer i zvuci“ u Aranđelovcu bude na Otvorenoj sceni u parku Bukovičke banje; neko odozgo (koji vidi sve) video je i da Veče sevdalinki zahteva zatvoren prostor, jer je reč o tihoj muzici koja se peva malom broju ljudi, bez velikih ozvučenja i reflektora.
Tako je Amira Medunjanin, koju zovu „kraljicom sevdaha“ i „bosanskom Bili Holidej“ održala koncert u bioskopskoj sali „Park“ sa profesorom gitare iz Sarajeva Boškom Jovićem, koji je obezbedio veoma muzikalnu kamernu podršku. Naš narod je mudro smislio: „kroz Bosnu – ne pevaj, kroz Srbiju – ne igraj, a kroz Makedoniju – i ne pevaj i ne igraj!“. Uostalom, naše primadone, Banjalučanke – Radmila Smiljanić (za koju se i govorilo da peva „od Baha do sevdaha“), Dunja Simić, Nataša Jović Trivić, Snežana Savičić Sekulić, Sanja Kerkez – svakim tonom potvrdile su ovu tvrdnju!
Amira Medunjanin kako i sama ističe – nema školovan glas, ali je on prirodno lep, nosiv, muzikalan. Ne forsira ga, peva bez napora, podseća na gorsko vrelo, neomeđano, bistro i sveže. Njene najave samo narušavaju taj lepi tonski sklad. Mene je podsetila i na pevačice fada koje takođe pevaju o čežnji rastanka i dugim danima i godinama osame. Nije dotakla onaj „kara-sevdah“, miksujući žanrove, upličući čak i dečje pesmice videvši mališane u publici. Čuli smo „Moj dilbere kud se šećeš“ (za koju se pretpostavlja da je iz perioda Osmanlijskog carstva, koju je pedesetih godina nezaboravno interpretirala Danica Obrenić uz orkestar isto tako nezaboravnog Carevca), takođe izvornu narodnu pesmu „Zapevala sojka ptica“ (koju smo zapamtili u izvođenju Silvane Armenulić i Lene Kovačević), „Produži dalje“ – Kornelija Kovača (koju je pevao Zdravko Čolić), od nezvanične sarajevske himne po sefardskoj melodiji „Kad je pođoh na Bembašu“ (sa Nedžadom Salkovićem i Himzom Polovinom), do predivnih stihova Alekse Šantića „Kradem ti se u večeri“ (sa Oliverom Njegom) i „Što te nema“ (sa Jadrankom Stojaković)...
Gordana Krajačić