Gran - pri novosadskom horu “Sveti Stefan Dečanski”
Novosadski hor “Stefan Dečanski” i dirigentkinja Tamara Adamov Petijević osvojili s Gran - pri na upravo završenom 12. Međunarodnom festivalu kamernih horova i vokalnih ansambala, koji je održan od 20. do 24. avgusta u Kragujevcu.
Hor je osvojio nagradu za najbolje izveden koncert u celini, a dirigentkinji Tamari Adamov Petijević je pripala nagrada za najbolji koncept programa. Zahvaljujući tim priznanjima, “Sveti Stefan Dečanski” je osvojio i Gran - pri na ovom festivalu.
O nagradama, koje se dodeljuju za najbolji programski koncept i izvođačku dimenziju, odlučivao je tročlani međunarodni žiri, sastavljen od muzikologa, dirigenata i kompozitora. Svoje odluke žiri je doneo slušajući ove godine horove iz Mađarske, Bugarske, Poljske, Izraela i Slovačke, kao i Gradski kamerni hor "Liceum" iz Kragujevca i hor "Sveti Stefan Dečanski" iz Novog Sada.
" Mada festival postoji već dvanaest godina, ove godine su prvi put ustanovljene nagrade, koje smo baš mi osvojili, i baš u godini kada hor “Sveti Stefan Dečanski” slavi trideset godina postojanja - kaže za naš list Tamara Adamov Petijević. - Na ovom festivalu smo izveli program pod nazivom “Šest vekova putovanja od usmenog predanja do umetničkog oblikovanja”, koji čini srpska, vizantijska, bugarska i ruska duhovna muzika od 15. do 20. veka".
Upravo je želja osnivača i muzičkog direktora ovog festivala Miloja Nikolića bila da hor “Sveti Stefan Dečanski”, kojem je ovo bilo prvo učešće u Kragujevcu, učestvuje s programom pravoslavne duhovne muzike, pominje Tamara Adamov Petijević, dodajući da je ona kao dirigent bila pre dve godine među njegovim učesnicima. Tada je vodila Atelje, horsku radionicu koja je jedan od segmenata Festivala, u čijem konceptu nije samo izvođaštvo, već i radionice, tribine, razgovori, razmena iskustava i prenošenje znanja u radu sa horovima.
Već na prvom festivalu, koji je održan je 1995, kao ciljevi su isticani: negovanje plemenitog horskog zvuka u različitim stilovima horskog pevanja; stimulisanje formiranja, rada i razvoja kamernih horova; prikazivanje rezultata rada kamernih horova pred domaćom i stranom publikom i razmena iskustava u direktnim umetničkim kontaktima sa uglednim kamernim horovima i stručnjacima za njihovu organizaciju i umetničko vođstvo iz zemlje i inostranstva; davanje poticaja kompozitorima za pisanje novih dela za kamerne horove, kao i za uspostavljanje čvršće direktne saradnje između kompozitora i kamernih horova; i obogaćivanje muzičkog života zemlje.
Međunarodni festival kamernih horova i vokalnih ansambala ovog proleća je postao deo Evropske umetničke asocijacije "Evropa za festivale, festivali za Evropu" EFFA, čiju oznaku, među ostalima, imaju i novosadske kulturne manifestacije kao što su Nomus, Sinema siti i Zmajeve dečje igre.
N.Pejčić