Портрет композитора Немање Радивојевића у ЦК13
У Омладинском центру ЦК13 у Новом Саду данас почиње тродневна музичка резиденција новосадског композитора Немање Радивојевића који живи у Швајцарској. Резиденцију чине Радивојевићев рад са локалним музичарима, јавно извођење његових дела као и разговор са њим.
Радионица “ре-конструкција” подразумева рад Радивојевића и учесника радионице на различитим правцима интерпретације музичког дела композитора на основу партитуре, снимка и на основу сета правила за импровизовање. Идеја укрштања различитих приступа рекреирању музике произилази из истраживања различитих динамика стварања, свирања и репродуковања музике и порозности различитих музичких стилова. У том смислу, циљ радионице је да се феномен нове компоноване музике приближи музичарима са импро и yеz сцене Новог Сада, као и стварање прилике за композитора и музичаре да ре-конструишу композиције и успоставе односе једнакости и трансформативности, наводе организатори програма.
Учесници и извођачи су Марко Чурчић (електрични бас), Даниел Море (уд, лупер), Сава Ботић (синтисајзери), Никола Кашаш (синтисајзер), Иван Бурка (вибрафон, електроника) и Бранко Латинчић (саксофон).
Онлајн наступ учесника радионице, као презентација заједничког рада, одржаће се у недељу, 22. новембра од 20 часова, а пренос је могуће пратити преко Фејсбук странице Црне куће.
Немања Радивојевић је дипломирао гитару на Академији уметности у Новом Саду, затим је завршио мастер студије из теорије музике у Женеви и композиције у класи Ксавијера Дајера у Берну у Швајцарској. Упоредо се усаврашавао на мастер класовима и радионицама истакнутих савремених композитора, попут Симона Стеен-Андерсена, Франка Бедросијана, Тристана Мураија, Мајкла Финисија и других. Зпослен је као асистент професора Дајера на одсеку за композицију Универзитета у Берну, а ангажован је и као научни сарадник на пројекту о микротоналној музици 20. и 21. века, под управом др Романа Бротбека, у оквиру кога ради на докторској тези о микротоналним елементима у музици француског композитора Жан-Клода Рисеа. Поред компоновања и истраживања, Радивојевић је радио и као музички критичар за швајцарске музичке часописе „Disonnance” и „Schweizer Мусикзеитунг”. Његове композиције изводили су истакнути светски оркестри на престижним музичким фестивалима.
Ова радионица одржава се у оквиру пројекта Ново у популарној музици који се бави односом савремене и нове популарне музике. Иако популарна музика може имати комерцијални потенцијал на уштрб квалитета музичке експресије, иновације и партиципативности, она пак одише аутономним тенденцијама у музичкој креативности. Узимајући у обзир ову двосмисленост, пројекат тежи да маркира прогресивне тенденције у савременој музици угошћавањем композитора и музичара који су активни на раскршћу савремене популарне и тзв. озбиљне музике. Имплементацијом ових тенденција кроз извођења, радионице и разговоре, желимо да отворимо нове просторе музичког истраживања и продукције, и да подстакнемо актуализацију и контекстуализацију кроз преиспитивање тренутног стања на локалној музичкој сцени, наводе у ЦК 13.
Н. П.