Ауто-индустрија нормално ради у новом кругу короне
НОВИ САД: Домаћи произвођачи у сектору аутомобилске индустрије послују по уобичајеном режиму и на тржишта се редовно испоручују производи из Србије.
Треба рећи да су произвођачи у ауто-индустрији у нашој земљи везани за производњу у том сектору у Европи, а она је током пандемије короноавируса у пролеће, практично, стала. То је утицало и на рад у погонима компанија ауто-индустрије које послују у нашој земљи, али се након ванредног стања редовна производња полако успостављала.
По речима извршног секретара Гранског синдиката индустрије, енергије и рударства „Независност” Драгана Весића, тренутно се у Србији у фабрикама које производе каблове и остале компоненте за аутомобилску индустрију ради у пуном капацитету. Он истиче да прецизне цифре о броју запослених у сектору ауто-индустрије у Србији нема, али да по подацима тог синдиката, у фабрикама које производе компоненте за аутомобилску индустрију, од којих је највише немачких компанија, ради више од 40.000 радника.
Осим компаније „Фијат–Крајслер аутомобили Србија”, који је једни произвођач путничких аутомобила у нашој земљи, у већем броју страних фабрика производе се компоненте, као и пнеуматици за готово све марке аутомобила на светском тржишту, каже Весић.
Како додаје, после великог застоја у произвдњи аутомобила на глобалном нивоу, изазваног последицама коронавируса, тржиште аутомобилске индустрије неочекивано брзо се консолидаовало, тако да тренутно, по њиховим сазнањима, нема већих потешкоћа у домаћем сектору ауто-индустрије, а нема их ни на глобалном нивоу.
Број заражених коронавирусом у Србији расте, а по речима Драгана Весића, за сада се то није одразило на производни процес у ауто-индустрији Србије.
Има случајева обољевања у појединим фабрикама, а посебно је то било изражено у фабрици „YURA Цорпоратион” у Нишу, али у фабрикама у којима је наш синдикат активан није било драстичнијих случајева јер су послодавци, у дијалогу с нама, у потпуности применили мере заштите од коронавируса и тиме постигли два циља: очување задравља радника и несметани процес производње, истиче Весић.
Из погона у нашој земљи производи се, без застоја, испоручују произвођачима аутомобила у Евопи, Јужној Кореји, Сједињеним Америчким Државама, вели Весић.
По његовим речима, одмах након укидања ванредног стања, фабрике у Србији које производе каблове за аутомобилску индустрију – „Леони”, „Леар Цорпоратион”, „Аптив Цонтрацт YURA Цорпоратион”, „АДИЕНТ Аутомотив”... сукцесивно су враћале запослене с плаћеног одсуства или годишњих одмора, већих отпуштања није било, али је било новог запошљавања.
Производња је брзо нормализована, уз поштовање свих мера епидемиолошке заштите, што је био и захтев нашег синдиката, и сада се ради у пуном капацитету. Од почетка пандемије коронавируса једино је француска компанија „Hutchinson” у Руми отпустила око 200 радника, а у највећем броју фабрика нису продужавани уговори на одређено време. Истовремено, отворена су и нова радна, места па је у фабрици „АПТИВ Цонтрацт System” у Лесковцу од августа до октобра запослено око 3.500 радника. Сада у њој ради њих око 5.000 људи, и то је појединачно највећа страна фабрика у Србији, а у компанији „Леони”, у чијем саставу послују четири фабрике, запослено је око 9.500 радника, каже Весић.
Д. Млађеновић