Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Auto-industrija normalno radi u novom krugu korone

24.11.2020. 00:45 00:50
Piše:
Foto: Youtube Printscreen

NOVI SAD: Domaći proizvođači u sektoru automobilske industrije posluju po uobičajenom režimu i na tržišta se redovno isporučuju proizvodi iz Srbije.

Treba reći da su proizvođači u auto-industriji u našoj zemlji  vezani za proizvodnju u tom sektoru u Evropi, a ona je tokom pandemije koronoavirusa u proleće, praktično, stala. To je uticalo i na rad u pogonima kompanija auto-industrije koje posluju u našoj zemlji, ali se nakon vanrednog stanja redovna proizvodnja polako uspostavljala.

Po rečima izvršnog sekretara Granskog sindikata industrije, energije i rudarstva „Nezavisnost” Dragana Vesića, trenutno se u Srbiji u fabrikama koje proizvode kablove i ostale komponente za automobilsku industriju radi u punom kapacitetu. On ističe da precizne cifre o broju zaposlenih u sektoru auto-industrije u Srbiji nema, ali da po podacima tog sindikata, u fabrikama koje proizvode komponente za automobilsku industriju, od kojih je najviše nemačkih kompanija, radi više od 40.000 radnika.

Osim kompanije „Fijat–Krajsler automobili Srbija”, koji je jedni  proizvođač putničkih automobila u našoj zemlji, u većem broju stranih fabrika proizvode se komponente, kao i pneumatici za gotovo sve  marke automobila na svetskom tržištu, kaže Vesić.

Kako dodaje, posle velikog zastoja u proizvdnji automobila na globalnom nivou, izazvanog posledicama koronavirusa, tržište automobilske industrije neočekivano brzo se konsolidaovalo, tako da trenutno, po njihovim saznanjima, nema većih poteškoća u domaćem sektoru auto-industrije, a nema ih ni na globalnom nivou.


Čuva se i zdravlja radnika i proizvodnja

Broj zaraženih koronavirusom u Srbiji raste, a po rečima Dragana Vesića, za sada se to nije odrazilo na proizvodni proces u auto-industriji Srbije.

Ima slučajeva oboljevanja u pojedinim fabrikama, a posebno je to bilo izraženo u fabrici „YURA Corporation” u Nišu, ali u fabrikama u kojima je naš sindikat aktivan nije bilo drastičnijih slučajeva jer su poslodavci, u dijalogu s nama, u potpunosti primenili mere zaštite od koronavirusa i time postigli dva cilja: očuvanje zadravlja radnika i nesmetani proces proizvodnje, ističe Vesić.


Iz pogona u našoj zemlji proizvodi se, bez zastoja, isporučuju proizvođačima automobila u Evopi, Južnoj Koreji, Sjedinjenim Američkim Državama, veli Vesić.

Po njegovim rečima, odmah nakon ukidanja vanrednog stanja, fabrike u Srbiji koje proizvode kablove za automobilsku industriju – „Leoni”, „Lear Corporation”, „Aptiv Contract YURA Corporation”, „ADIENT Automotiv”... sukcesivno su vraćale zaposlene s plaćenog odsustva ili godišnjih odmora, većih otpuštanja nije bilo, ali je bilo novog zapošljavanja.

Proizvodnja je brzo normalizovana, uz poštovanje svih mera epidemiološke zaštite, što je bio i zahtev našeg sindikata, i sada se radi u punom kapacitetu. Od početka pandemije koronavirusa jedino je francuska kompanija „Hutchinson” u Rumi otpustila oko 200 radnika, a u najvećem broju fabrika nisu produžavani ugovori na određeno vreme. Istovremeno, otvorena su i nova radna, mesta pa je u fabrici „APTIV Contract System” u Leskovcu od avgusta do oktobra zaposleno oko 3.500 radnika. Sada u njoj radi njih oko 5.000 ljudi, i to je pojedinačno najveća strana fabrika u Srbiji, a u kompaniji „Leoni”, u čijem sastavu posluju četiri fabrike, zaposleno je oko 9.500 radnika, kaže Vesić.

D. Mlađenović

Piše:
Pošaljite komentar
Prodaja novih automobila u rikvercu za četvrtinu

Prodaja novih automobila u rikvercu za četvrtinu

23.11.2020. 08:53 08:55