Модерна сигнализација на Дунаву за безбеднију пловидбу
БЕОГРАД: Дуж скоро 600 километара тока Дунава кроз Србију до краја године требало би да буде постављено 110 најмодернијих бова и 160 сигналних уређаја, који ће омогућити пловидбу Дунавом у свим временским условима.
Бове и сигнализација ће бити постављени у оквиру пројекта "Интеграција система за праћење пловидбе на Дунаву", чија је вредност 839.000 евра, од чега су 85 одсто средстава из ИПА претприступних фондова ЕУ и 15 одсто из буџета Србије.
"Овај пројекат је заиста важан и део је много шире помоћи коју ЕУ већ годинама уназад пружа Србији", рекао је шеф Делегације ЕУ у Србији Сем Фабрици на представљању пројекта, у присуству потпредседнице Владе и министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зоране Михајловић и министарке за европске интеграције Јадранке Јоксимовић.
Фабрици је нагласио да ће овим пројектом бити омогућена боља половидба Дунавом, а самим ти биће повећан његов потенцијал као једног вида комунукације, који ће заузврат имати утицај на привредни раст.
Објаснио је да ће пројекат омогућити већу безбедност како за људе који плове, тако и за раднике у лукама. "Са овим системом омогућићемо лакшу пловидбу током целе године, посебно ће то бити важно зими када су услови пловидбе много тежи", рекао је Фабрици.Боља и безбеднија пловидба ће, наглашава, смањити број инцидената на рекама, тако да је пројекат одржив и са становишта заштите животне средине.
"Овај пројекат је део ширег пројекта. До сада је ЕУ уложила више од 25 милиона евра у различите пројекте на Дунаву", рекао је Фабрици.Навео је да је ЕУ донирала средства за успостављање речног информационог система и чишћење речног корита од заусталих бомби из ратног периода.
"Трећи пројекат који смо реализовали односио се на хидротехничке радове на Дунаву како би пловидба била ефикаснија", каже Фабрици.Пројекат "Интеграција система за праћење пловидбе на Дунаву", како је навео, део је шире стратегије - Дунавске сратегије која је, истиче, врло важна за ЕУ.
Додао је да је пројекат део шире агенде за повезивање у оквиру које се успостављају везе и коридори у различитим сегментима саобраћаја - железничком, водном, путном, као и у изградњи мостова.
"Безбеднији, чистији и лакши за пловидбу, Дунав је велика драгоценост за Србију и важан елемент који ће омогућити бољу повезаност Србије и већу конкурентност Србије. Управо зато смо ми подржали овај пројекат", нагласио је Фабрици.