Дунав у порасту, речни саобраћај није био угрожен
НОВИ САД: Дунав је у благом порасту и РХМЗ је најавио да ће наредних дана нови бити повећан за 2,5 метара, а према речима Вељка Ковачевића, помоћника министра за водни саобраћај, до ниског водостаја је дошло јер није било озбиљнијих падавина у узводним земљама од 1. јула.
"Код нас ни једног тренутка пловидба није обустављена, али бродови се не укрцавају на максимум да би могли несметано да плове. То значи да су се прилагођавали постојећим условима пловидбе. У Мађарској је обустављена пловидба на неколико сектора због мале воде", изјавио је за Танјуг Ковачевић.
И у Лучкој капетанији Нови Сад Танјугу је потврђено да није било проблема у одвијању саобраћаја на Дунаву.
"Водостај код Новог Сада је готово 70 центиметара испод дињег нивоа пловидбе, али због добро обележеног пловног пута и ипак довољне дубине није било било каквог инцидента, капетани су били обазриви, вршен је и претовар, а ноћу су одмарали ради сигурнијег проласка", рекао је шеф Лучке капетаније у Новом Саду, Борис Ореб.
Да озбиљније економске штете због отежане пловидбе није било потврђују и у Луци Нови Сад.
"Ми имамо вертикални кеј и низак водостај није утицао битније на наш рад, али смо ипак нешто мање робе претоварали због мањих товара на баржама због ниског водостаја", рекао је за Танјуг Алексадар Милованчев, директор Луке Нови Сад.
Ни биљни и животињски свет нису били угрожени, тврде у Покрајинским заводу за заштиту природе.
"Добро је што је ова суша дошла у јесен када је живи свет у мировању, па неће бити последица. Ипак, било би опасно када би се овакав низак водостај наставио и у току зиме", каже Слободан Пузовић из Покрајинског завода за заштиту пририде у Новом Саду.
Иначе, водостај Дунава далеко је од историјског минимума из 1909. када је код Бездана забележено минус 146 центиметара, јер је сада на минус 98 центиметара.
Овакви природни феномени, кажу у Министарству за саобраћај, грађевину и инфраструктуру, само показују колико је важан пројекат уређења пловног пута Дунава који тренутно спроводе на 6 критичних сектора на Дунаву од Београда до Бачке Паланке. Вредност радова је 10 милиона евра и финансирани су из ИПА фондова, чиме ће бити обезбеђена пловност на Дунаву и у случају изузетно ниског водостаја.