ЕУ покренула правни поступак против Италије због Фијата
БРИСЕЛ: Европска унија је данас покренула правни поступак против Италије јер на адекватан начин није истражила наводе о Фијатовим манипулацијама емисијама штетних гасова.
Европска комисија је "одлучила данас да пошаље писмо формалног обавештења којим од Италије тражи да одговори на забринутост у вези са недовољним акцијама предузетим у погледу стратегија контроле емисије штетних гасова које примењује Фијат Крајслер Аутомобили група (ФЦА)", наводи се у саопштењу ЕК, а преноси агенција Франс прес.
Италијански званичници су поручили да су разочарани оваквом одлуком Комисије.
"Жао ми је што чујем да, упркос свим детаљним информацијама које смо доставили Комисији и Немачкој, планирате да отворите прекршајни поступак", написао је италијански министар за саобраћај Грациано Делрио у писму европској комесарки за индустрију Елжбиети Бјенковској.
ЕУ покренула "дизелгејт" процес и против Италије
Оптужбе против Фијата покренуте су у светлу Фолксвагенове "дизелгејт" афере, откривене 2015. године, која је погодила 11 милиона аутомобила широм света, преноси агенција Франс прес.
Европска комисија тврди да су италијанске власти игнорисале присуство такозваних "манипулативних уређаја" у Фијатовим аутомобилима, који омогућавају возилима да снизе ниво загађења током тестирања.
Италија је последња у низу земаља, после Немачке, Велике Британије и пет других држава чланица ЕУ, које је Комисија прозвала у децембру да "затварају очи" пред проблемом варања са емисијом гасова.
"Комисија је данас одлучила да пошаље званичан допис којим позива Италију да реагује на забринутост због недовољног ангажовања на стратегијама за контролу емисије гасова Фијат Крајслер Аутомобили групе (ФЦА)", наводи се у саопштењу.
Ова нота је први корак у прекршајној процедури Европске уније, којом се обезбеђује да се свих 28 држава чланица придржава прописа Уније.
Уочи одлуке ЕУ, која је углавном и била очекивана, италијански министар саобраћаја Грацијано Делрио изјавио је да сматра да је та акција "посебно разочаравајућа".
Делрио је категорично одбацио да је било варања са емисијом гасова у Фијату, тврдећи да његове службе могу да пруже доказе који ће са Италије скинути сваку сумњу о било каквим злоуопотребама.
Према садашњем закону ЕУ, прекршајни поступак остаје једино средство у рукама Европске комисије за борбу против произвођача аутомобила кад је реч о овом скандалу.
Регулатива везана за аутомобилски сектор, укључујуци и одобравање нових модела аутомобила за вожњу по путевима, до дан данас је остала у надлежности националних влада.
Прошле године, Комисија је предложила реформу прописа о давању дозволе и тестирању возила широм ЕУ, али се суочила са отпором земаља чланица и Европског парламента.