EU pokrenula pravni postupak protiv Italije zbog Fijata
BRISEL: Evropska unija je danas pokrenula pravni postupak protiv Italije jer na adekvatan način nije istražila navode o Fijatovim manipulacijama emisijama štetnih gasova.
Evropska komisija je "odlučila danas da pošalje pismo formalnog obaveštenja kojim od Italije traži da odgovori na zabrinutost u vezi sa nedovoljnim akcijama preduzetim u pogledu strategija kontrole emisije štetnih gasova koje primenjuje Fijat Krajsler Automobili grupa (FCA)", navodi se u saopštenju EK, a prenosi agencija Frans pres.
Italijanski zvaničnici su poručili da su razočarani ovakvom odlukom Komisije.
"Žao mi je što čujem da, uprkos svim detaljnim informacijama koje smo dostavili Komisiji i Nemačkoj, planirate da otvorite prekršajni postupak", napisao je italijanski ministar za saobraćaj Graciano Delrio u pismu evropskoj komesarki za industriju Elžbieti Bjenkovskoj.
EU pokrenula "dizelgejt" proces i protiv Italije
Optužbe protiv Fijata pokrenute su u svetlu Folksvagenove "dizelgejt" afere, otkrivene 2015. godine, koja je pogodila 11 miliona automobila širom sveta, prenosi agencija Frans pres.
Evropska komisija tvrdi da su italijanske vlasti ignorisale prisustvo takozvanih "manipulativnih uređaja" u Fijatovim automobilima, koji omogućavaju vozilima da snize nivo zagađenja tokom testiranja.
Italija je poslednja u nizu zemalja, posle Nemačke, Velike Britanije i pet drugih država članica EU, koje je Komisija prozvala u decembru da "zatvaraju oči" pred problemom varanja sa emisijom gasova.
"Komisija je danas odlučila da pošalje zvaničan dopis kojim poziva Italiju da reaguje na zabrinutost zbog nedovoljnog angažovanja na strategijama za kontrolu emisije gasova Fijat Krajsler Automobili grupe (FCA)", navodi se u saopštenju.
Ova nota je prvi korak u prekršajnoj proceduri Evropske unije, kojom se obezbeđuje da se svih 28 država članica pridržava propisa Unije.
Uoči odluke EU, koja je uglavnom i bila očekivana, italijanski ministar saobraćaja Gracijano Delrio izjavio je da smatra da je ta akcija "posebno razočaravajuća".
Delrio je kategorično odbacio da je bilo varanja sa emisijom gasova u Fijatu, tvrdeći da njegove službe mogu da pruže dokaze koji će sa Italije skinuti svaku sumnju o bilo kakvim zlouopotrebama.
Prema sadašnjem zakonu EU, prekršajni postupak ostaje jedino sredstvo u rukama Evropske komisije za borbu protiv proizvođača automobila kad je reč o ovom skandalu.
Regulativa vezana za automobilski sektor, uključujuci i odobravanje novih modela automobila za vožnju po putevima, do dan danas je ostala u nadležnosti nacionalnih vlada.
Prošle godine, Komisija je predložila reformu propisa o davanju dozvole i testiranju vozila širom EU, ali se suočila sa otporom zemalja članica i Evropskog parlamenta.