broken clouds
11°C
01.11.2024.
Нови Сад
eur
117.0266
usd
107.8189
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

„ОСМЕХ ВОЈВОДИНЕ” СПАЈА РАВНИЦУ

СКРАЋУЈЕ ПУТ ОД СОМБОРА ДО КИКИНДЕ И ЈАЧА РЕГИОН Како ће брза саобраћајница од 186 км подстаћи развој и бољу везу међу општинама?

28.10.2024. 11:10 11:25
Пише:
osmeh
Фото: Дневник/ С. Шушњевић

Заједничка седница Владе Србије и Покрајинске владе  која је 23.октобра одржана у Новом Саду, била је посвећена најважнијим плановима и заједничким пројектима у Војводини.

Један од пројеката који има националну важност је брза саобраћајница „Осмех Војводине” . Она креће од Сомбора и Бачког Брега до Кикинде и Српске Црње, односно од (граничногпрелаза са Мађарском (Бачки Брег) – Сомбор – Кула – Врбас – Србобран – Бечеј – Кикинда – гранични прелаз са Румунијом (Наково), уз крак који ће се одвајати ка Српској Црњи), која ће бити дуга око 186 километара. Саобраћајница је од великог значаја јер ће привредно повезати општине у Војводини, али и убрзати транспорт путника, робе и услуга.

 Осим боље повезаности и повећане безбедности саобраћаја, деоница нема само национални значај, већ и међународни пошто ће спајати три паневропска коридора. Коридор који из правца Будимпеште, преко Свилаја, Сарајева, Мостара до луке Плоче и крака Коридора 10 Будимпешта-Нови Сад -Београд и Коридор 4, који иде од Будимпеште преко Темишвара, Софије до Истанбула.

Фото: Дневник/ С. Шушњевић

Према расположивој планској документацији, пут ће водити од граничног прелаза Бачки Брег, до обилазнице око Сомбора па даље ка Кљајићеву, те ће проћи тик уз Сивац, Црвенку, Врбас и Србобран са северне стране ових насеља, уз изградњу одговарајућих саобраћајница за приступ овом коридору. 

Деоница пута поред Врбаса пролази недалеко од болнице у Виноградима и наставља даље ка недавно ревитализованом путу Врбас-Србобран, који ће постати саставни део нове саобраћајнице, укључујући и постојећи надвожњак на аутопуту Е-75. Нешто пре Србобрана, брза саобраћајница ће се пружати улево и проћи ће близу насеља са северне стране, све до пута за Бечеј (код Земљорадничке задруге Србобран), где ће постојећим путним правцем проћи уз Радичевић, а затим са исте јужне стране обићи Бечеј и Нови Бечеј. 

Докле се стигло

У оквиру изградње брзе саобраћајнице Осмех Војводине у претходним месецима обављани су припремни радови, који су подразумевали уклањање пањева, наношење песка и четири слоја камена, а почело се и са пробијањем кроз усек трасе. 

По завршетку припремних радова, планирана је припрема за асфалтирање, дренажа, те изградња ивичњака и атмосферске канализације. Такође истовремено на више локација раде се археолошка ископавања.

Следеће место на траси је Ново Милошево, које ће нови пут обићи са северне стране, док ће Кикинду обићи са јужне, а даље наставља ка Српској Црњи, и граници са Румунијом. Пројектована за брзину возила од 100 километара на сат и обухватаће 46 мостова, 34 надвожњака, 5 подвожњака и 35 пропуста. Нови коридор, дужине имаће четири траке, ширине 3,5 метара, а само на првој деоници ће бити изграђено девет надвожњака и седам мостова преко неколико водотока и атарских путева. Осим тога, пројектом је планирана и изградња 12 петљи, те 13 површинских кружних раскрсница, како би се повезао са околним насељима и путном мрежом нижег ранга и подељен на два сектора и осам деоница.

Сектор 1 је до општине Врбас/Србобран (петља Врбас), док Сектор 2 почиње од општине Србобран (петља Врбас на А1/Е-75), до административног подручја Кикинде. 

Прва деоница, 

(Бачки Брег - петља Сомбор) дужине 22,7 километара почиње у зони планиране кружне раскрснице Бачки Брег, на траси постојећег државног пута, и завршава се после планиране петље Сомбор, с тим да је предвиђено денивелисано укрштање типа ромб. Траса планираног мотопута Сомбор-Кикинда на том делу пута положена је по новој траси, ван насељених места и по равничарском терену, са преласком преко водотока Плазовић и више мелиоративних канала, државних и општинских путева, укрштањима са инфраструктурним системима.

Деоница  Сомбор 2, 

(петља Сомбор – граница општине Кула), дужине 18,1 километар, почиње у зони планиране петље Сомбор и завршава се на граници Сомбора са општином Кула. Техничком документацијом предвиђено је денивелисано укрштање – петља Кљајићево типа пола детелине, а траса планираног је положена по новој, ван насељених места и по равничарском терену, са преласком преко подсистема за наводњавање Телечка, више мелиоративних канала, магистралне и локалне пруге, државних и општинских путева и укрштањима са инфраструктурним системима.

osmeh
Фото: Дневник/ С. Шушњевић

Трећа деоница,

(граница општине Кула – граница општине Врбас), је дужине 25,4 километра и у склопу ње су планирана денивелисна укрштања петље Сивац, Црвенка типа трубе и Кула типа пола детелине.

Деоница 4, 

(граница општине Врбас – граница општине Србобран А1/Е-75 – петља Врбас) дуга 14,9 клометара, почиње на граници општина Кула/Врбас и завршава се на граници општине Врбас/Србобран. Планирана су четири денивелисана укрштања – петље Врбас запад, Врбас север, Врбас исток и Врбас Е-75 (део у општини Врбас), од чега су Врбас исток и запад типа трубе, док су Врбас север и Е-75 типа пола детелине.

Пета деоница,

дужине од 12,9 километара, почиње на граници општина Врбас/Србобран и завршава се на граници општина Србобран/Бечеј. На том делу пута биће три денивелисана укрштања – Врбас Е-75 (део у општини Србобран), Србобран север и Турија – сва три типа пола детелине, као и једно укрштање у нивоу површинска – кружна раскрсница Србобран запад. Траса је положена по новој траси ван насељених места по равничарском терену, са преласком преко реке Криваје (три прелаза) и више мелиоративних канала, државних и општинских путева и укрштањима са инфраструктурним системима.

Деоница Бечеј, 

(граница општине Бечеј – граница општине Нови Бечеј река Тиса) дужине 18,8 километара, имаће два укрштања у нивоу површинске – кружне раскрснице Бечеј запад и Бечеј југ. Траса прелази преко Бељанских бара (мост), канала ОКМ ХС ДТД, више мелиоративних канала и на крају мост преко Тисе, који је на граници деонице са деоницом Нови Бечеј.

Брже с једног краја равнице на други

Када је реч грађанима значају ове брзе саобраћајнице огледа се у скраћењу времена путовања од свих ових шест градова и општина ка Новом Саду, и обрнуто. Од Новог Сада до Сомбора моћи ће се стићи за око сат времена уместо досадашњих више од сат и по. 

Пут до Кикинде биће скраћен за око двадесетак минута, па ће од Новог Сада ка Кикинди бити брже преко Србобрана и нове саобраћајнице, него преко Зрењанина. Сада је за тај пут потребно више од 90 минута. Сомбор и Кикинда сада ће бити удаљени само 90 минута вожње новом саобраћајницом, док је до сада најбржи пут био преко Бачке Тополе и Сенте, за шта је требало издвојити више од два сата.

Седма деоница, 

дужине 35,1 километара, почиње на граници општина Бечеј/Нови Бечеј и завршава се на граници општина Нови Бечеј/града Кикинде, а предвиђена су четири укрштања у нивоу површинске – кружне раскрснице, Нови Бечеј југ, Нови Бечеј запад, Ново Милошево југ и Ново Милошево север. Траса прелази преко више мелиоративних канала, регионалних пруга, државних и општинских путева, преко реке Тисе (граница деонице са деоницом Бечеј), и на крају преко канала ОКМ ХС ДТД, Кикиндски канал на граници деонице са деоницом Кикинда.

осмех
Фото: Дневник/ С. Шушњевић

Осма деоница 

брзе саобраћајнице (граница града Кикинде ОКМ ХС ДТД, Кикиндски канал – Наково) дужине 16,2 километра, почиње на граници општине Нови Бечеј/ града Кикинде и завршава се на површинској раскрсници на ДП бр.15 на правцу ка Накову. Планирана су три укрштања у нивоу површинске - кружне раскрснице, Кикинда југ, Кикинда исток, Кикинда север. Траса прелази преко више мелиоративних канала, преко канала ОКМ ХС ДТД, Кикиндски канал на граници деонице са деоницом Нови Бечеј, регионалних пруга, државних и општинских путева и укрштањима са инфраструктурним системима.

Изградња ове саобраћајнице је закључком Владе Србије 26. августа 2021. године, проглашена пројектом од посебног значаја за Републику Србију.

Силвиа Ковач

Извор:
Дневник/ Силвиа Ковач
Аутор:
Пошаљите коментар
У ТОКУ ЈЕ ПРОБИЈАЊЕ КРОЗ УСЕК ТРАСЕ Полако напредује "Осмех Војводине"

У ТОКУ ЈЕ ПРОБИЈАЊЕ КРОЗ УСЕК ТРАСЕ Полако напредује "Осмех Војводине"

17.08.2024. 19:30 19:39
ОСМЕХ ВОЈВОДИНЕ НИКАД БЛИЖИ Изградња саобраћајнице од Бачког Брега до Српске Црње почиње за 10 дана

ОСМЕХ ВОЈВОДИНЕ НИКАД БЛИЖИ Изградња саобраћајнице од Бачког Брега до Српске Црње почиње за 10 дана

03.12.2023. 16:44 16:55
ФРУШКОГОРСКИ КОРИДОР ГОТОВ ДО КРАЈА 2026. Гради се и аутопут између Зрењанина и Новог Сада

ФРУШКОГОРСКИ КОРИДОР ГОТОВ ДО КРАЈА 2026. Гради се и аутопут између Зрењанина и Новог Сада

29.07.2024. 18:38 18:45
На градилишту ауто-пута Рума-Шабац ради се на петљи која ће се везати за Фрушкогорски коридор

На градилишту ауто-пута Рума-Шабац ради се на петљи која ће се везати за Фрушкогорски коридор

Ако се изјава в. д. директора „Коридора Србије” Александар Антића  да „асфалтирање, односно радови на деоници Рума-Шабац напредују предвиђеном динамиком”, може протумачити да све иде по плану, за очекивати је да ова саобраћајница буде готова на јесен ове године, како је најављено на почетку овогог посла. 
28.03.2023. 09:44 09:51