Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

„OSMEH VOJVODINE” SPAJA RAVNICU

SKRAĆUJE PUT OD SOMBORA DO KIKINDE I JAČA REGION Kako će brza saobraćajnica od 186 km podstaći razvoj i bolju vezu među opštinama?

28.10.2024. 11:10 11:25
Piše:
osmeh
Foto: Dnevnik/ S. Šušnjević

Zajednička sednica Vlade Srbije i Pokrajinske vlade  koja je 23.oktobra održana u Novom Sadu, bila je posvećena najvažnijim planovima i zajedničkim projektima u Vojvodini.

Jedan od projekata koji ima nacionalnu važnost je brza saobraćajnica „Osmeh Vojvodine” . Ona kreće od Sombora i Bačkog Brega do Kikinde i Srpske Crnje, odnosno od (graničnogprelaza sa Mađarskom (Bački Breg) – Sombor – Kula – Vrbas – Srbobran – Bečej – Kikinda – granični prelaz sa Rumunijom (Nakovo), uz krak koji će se odvajati ka Srpskoj Crnji), koja će biti duga oko 186 kilometara. Saobraćajnica je od velikog značaja jer će privredno povezati opštine u Vojvodini, ali i ubrzati transport putnika, robe i usluga.

 Osim bolje povezanosti i povećane bezbednosti saobraćaja, deonica nema samo nacionalni značaj, već i međunarodni pošto će spajati tri panevropska koridora. Koridor koji iz pravca Budimpešte, preko Svilaja, Sarajeva, Mostara do luke Ploče i kraka Koridora 10 Budimpešta-Novi Sad -Beograd i Koridor 4, koji ide od Budimpešte preko Temišvara, Sofije do Istanbula.

Foto: Dnevnik/ S. Šušnjević

Prema raspoloživoj planskoj dokumentaciji, put će voditi od graničnog prelaza Bački Breg, do obilaznice oko Sombora pa dalje ka Kljajićevu, te će proći tik uz Sivac, Crvenku, Vrbas i Srbobran sa severne strane ovih naselja, uz izgradnju odgovarajućih saobraćajnica za pristup ovom koridoru. 

Deonica puta pored Vrbasa prolazi nedaleko od bolnice u Vinogradima i nastavlja dalje ka nedavno revitalizovanom putu Vrbas-Srbobran, koji će postati sastavni deo nove saobraćajnice, uključujući i postojeći nadvožnjak na autoputu E-75. Nešto pre Srbobrana, brza saobraćajnica će se pružati ulevo i proći će blizu naselja sa severne strane, sve do puta za Bečej (kod Zemljoradničke zadruge Srbobran), gde će postojećim putnim pravcem proći uz Radičević, a zatim sa iste južne strane obići Bečej i Novi Bečej. 

Dokle se stiglo

U okviru izgradnje brze saobraćajnice Osmeh Vojvodine u prethodnim mesecima obavljani su pripremni radovi, koji su podrazumevali uklanjanje panjeva, nanošenje peska i četiri sloja kamena, a počelo se i sa probijanjem kroz usek trase. 

Po završetku pripremnih radova, planirana je priprema za asfaltiranje, drenaža, te izgradnja ivičnjaka i atmosferske kanalizacije. Takođe istovremeno na više lokacija rade se arheološka iskopavanja.

Sledeće mesto na trasi je Novo Miloševo, koje će novi put obići sa severne strane, dok će Kikindu obići sa južne, a dalje nastavlja ka Srpskoj Crnji, i granici sa Rumunijom. Projektovana za brzinu vozila od 100 kilometara na sat i obuhvataće 46 mostova, 34 nadvožnjaka, 5 podvožnjaka i 35 propusta. Novi koridor, dužine imaće četiri trake, širine 3,5 metara, a samo na prvoj deonici će biti izgrađeno devet nadvožnjaka i sedam mostova preko nekoliko vodotoka i atarskih puteva. Osim toga, projektom je planirana i izgradnja 12 petlji, te 13 površinskih kružnih raskrsnica, kako bi se povezao sa okolnim naseljima i putnom mrežom nižeg ranga i podeljen na dva sektora i osam deonica.

Sektor 1 je do opštine Vrbas/Srbobran (petlja Vrbas), dok Sektor 2 počinje od opštine Srbobran (petlja Vrbas na A1/E-75), do administrativnog područja Kikinde. 

Prva deonica, 

(Bački Breg - petlja Sombor) dužine 22,7 kilometara počinje u zoni planirane kružne raskrsnice Bački Breg, na trasi postojećeg državnog puta, i završava se posle planirane petlje Sombor, s tim da je predviđeno denivelisano ukrštanje tipa romb. Trasa planiranog motoputa Sombor-Kikinda na tom delu puta položena je po novoj trasi, van naseljenih mesta i po ravničarskom terenu, sa prelaskom preko vodotoka Plazović i više meliorativnih kanala, državnih i opštinskih puteva, ukrštanjima sa infrastrukturnim sistemima.

Deonica  Sombor 2, 

(petlja Sombor – granica opštine Kula), dužine 18,1 kilometar, počinje u zoni planirane petlje Sombor i završava se na granici Sombora sa opštinom Kula. Tehničkom dokumentacijom predviđeno je denivelisano ukrštanje – petlja Kljajićevo tipa pola deteline, a trasa planiranog je položena po novoj, van naseljenih mesta i po ravničarskom terenu, sa prelaskom preko podsistema za navodnjavanje Telečka, više meliorativnih kanala, magistralne i lokalne pruge, državnih i opštinskih puteva i ukrštanjima sa infrastrukturnim sistemima.

osmeh
Foto: Dnevnik/ S. Šušnjević

Treća deonica,

(granica opštine Kula – granica opštine Vrbas), je dužine 25,4 kilometra i u sklopu nje su planirana denivelisna ukrštanja petlje Sivac, Crvenka tipa trube i Kula tipa pola deteline.

Deonica 4, 

(granica opštine Vrbas – granica opštine Srbobran A1/E-75 – petlja Vrbas) duga 14,9 klometara, počinje na granici opština Kula/Vrbas i završava se na granici opštine Vrbas/Srbobran. Planirana su četiri denivelisana ukrštanja – petlje Vrbas zapad, Vrbas sever, Vrbas istok i Vrbas E-75 (deo u opštini Vrbas), od čega su Vrbas istok i zapad tipa trube, dok su Vrbas sever i E-75 tipa pola deteline.

Peta deonica,

dužine od 12,9 kilometara, počinje na granici opština Vrbas/Srbobran i završava se na granici opština Srbobran/Bečej. Na tom delu puta biće tri denivelisana ukrštanja – Vrbas E-75 (deo u opštini Srbobran), Srbobran sever i Turija – sva tri tipa pola deteline, kao i jedno ukrštanje u nivou površinska – kružna raskrsnica Srbobran zapad. Trasa je položena po novoj trasi van naseljenih mesta po ravničarskom terenu, sa prelaskom preko reke Krivaje (tri prelaza) i više meliorativnih kanala, državnih i opštinskih puteva i ukrštanjima sa infrastrukturnim sistemima.

Deonica Bečej, 

(granica opštine Bečej – granica opštine Novi Bečej reka Tisa) dužine 18,8 kilometara, imaće dva ukrštanja u nivou površinske – kružne raskrsnice Bečej zapad i Bečej jug. Trasa prelazi preko Beljanskih bara (most), kanala OKM HS DTD, više meliorativnih kanala i na kraju most preko Tise, koji je na granici deonice sa deonicom Novi Bečej.

Brže s jednog kraja ravnice na drugi

Kada je reč građanima značaju ove brze saobraćajnice ogleda se u skraćenju vremena putovanja od svih ovih šest gradova i opština ka Novom Sadu, i obrnuto. Od Novog Sada do Sombora moći će se stići za oko sat vremena umesto dosadašnjih više od sat i po. 

Put do Kikinde biće skraćen za oko dvadesetak minuta, pa će od Novog Sada ka Kikindi biti brže preko Srbobrana i nove saobraćajnice, nego preko Zrenjanina. Sada je za taj put potrebno više od 90 minuta. Sombor i Kikinda sada će biti udaljeni samo 90 minuta vožnje novom saobraćajnicom, dok je do sada najbrži put bio preko Bačke Topole i Sente, za šta je trebalo izdvojiti više od dva sata.

Sedma deonica, 

dužine 35,1 kilometara, počinje na granici opština Bečej/Novi Bečej i završava se na granici opština Novi Bečej/grada Kikinde, a predviđena su četiri ukrštanja u nivou površinske – kružne raskrsnice, Novi Bečej jug, Novi Bečej zapad, Novo Miloševo jug i Novo Miloševo sever. Trasa prelazi preko više meliorativnih kanala, regionalnih pruga, državnih i opštinskih puteva, preko reke Tise (granica deonice sa deonicom Bečej), i na kraju preko kanala OKM HS DTD, Kikindski kanal na granici deonice sa deonicom Kikinda.

осмех
Foto: Dnevnik/ S. Šušnjević

Osma deonica 

brze saobraćajnice (granica grada Kikinde OKM HS DTD, Kikindski kanal – Nakovo) dužine 16,2 kilometra, počinje na granici opštine Novi Bečej/ grada Kikinde i završava se na površinskoj raskrsnici na DP br.15 na pravcu ka Nakovu. Planirana su tri ukrštanja u nivou površinske - kružne raskrsnice, Kikinda jug, Kikinda istok, Kikinda sever. Trasa prelazi preko više meliorativnih kanala, preko kanala OKM HS DTD, Kikindski kanal na granici deonice sa deonicom Novi Bečej, regionalnih pruga, državnih i opštinskih puteva i ukrštanjima sa infrastrukturnim sistemima.

Izgradnja ove saobraćajnice je zaključkom Vlade Srbije 26. avgusta 2021. godine, proglašena projektom od posebnog značaja za Republiku Srbiju.

Silvia Kovač

Izvor:
Dnevnik/ Silvia Kovač
Autor:
Pošaljite komentar
U TOKU JE PROBIJANJE KROZ USEK TRASE Polako napreduje "Osmeh Vojvodine"

U TOKU JE PROBIJANJE KROZ USEK TRASE Polako napreduje "Osmeh Vojvodine"

17.08.2024. 19:30 19:39
OSMEH VOJVODINE NIKAD BLIŽI Izgradnja saobraćajnice od Bačkog Brega do Srpske Crnje počinje za 10 dana

OSMEH VOJVODINE NIKAD BLIŽI Izgradnja saobraćajnice od Bačkog Brega do Srpske Crnje počinje za 10 dana

03.12.2023. 16:44 16:55
FRUŠKOGORSKI KORIDOR GOTOV DO KRAJA 2026. Gradi se i autoput između Zrenjanina i Novog Sada

FRUŠKOGORSKI KORIDOR GOTOV DO KRAJA 2026. Gradi se i autoput između Zrenjanina i Novog Sada

29.07.2024. 18:38 18:45
Na gradilištu auto-puta Ruma-Šabac radi se na petlji koja će se vezati za Fruškogorski koridor

Na gradilištu auto-puta Ruma-Šabac radi se na petlji koja će se vezati za Fruškogorski koridor

Ako se izjava v. d. direktora „Koridora Srbije” Aleksandar Antića  da „asfaltiranje, odnosno radovi na deonici Ruma-Šabac napreduju predviđenom dinamikom”, može protumačiti da sve ide po planu, za očekivati je da ova saobraćajnica bude gotova na jesen ove godine, kako je najavljeno na početku ovogog posla. 
28.03.2023. 09:44 09:51