"ДНЕВНИК" САЗНАЈЕ:
ДУНАВСКИ КОРИДОР МУЊЕВИТО НАПРЕДУЈЕ Изграђена 52 моста и надвожњака, 5 петљи и 16 кружних раскрсница ВИШЕ ОД 5.000 РАДНИКА АНГАЖОВАНО НА ИНФРАСТРУКТУРНИМ ПРОЈЕКТИМА У СРБИЈИ
На градилиштима широм Србије ангажовано је тренутно 5.022 инжењера и радника који раде на изградњи модерних путних инфраструктурних пројеката који повезују сваки део наше земље.
Ово је на друштвеним мрежама објавио директор Коридора Србије Александар Антић приликом обиласка будућих магистрала.
Једна од саобраћајница на којој су у току финални радови је део Дунавског коридора, деоница од Пожаревца преко Великог Градишта до Голупца дуга је 68 километара. На овој брзој саобраћајници изграђена су 52 моста и надвожњака, 5 петљи и 16 кружних раскрсница. Брза саобраћајница пројектована је за брзину од 100 километара на сат.
Брза саобраћајница државни пут IB реда, ауто-пут Е75 Београд–Ниш (петља „Пожаревац“)–Пожаревац (обилазница)–Велико Градиште–Голубац је пројекат који ће допринети бољој приступачности, али и растеретити саобраћај обилазницама урбаних подручја Пожаревца и Великог Градишта, објављено је на сајту Коридора Србије.
Тренутно радници кинеског „Шандонга”, који су ангажовани на изградњи ове брзе саобраћајнице, уграђују еластоодбојне ограде, зидове за заштиту од буке и жичане ограде дуж деонице Дунавског коридора
Такође, утицаће на развој инфраструктуре, економије, привреде и туризма додатном популаризацијом важних локалитета, попут Смедеревске тврђаве, археолошког парка Виминацијум, твр-ђаве Рам и Голупца и Сребрног језера.
Тренутно радници кинеског „Шандонга”, који су ангажовани на изградњи ове брзе саобраћајнице, уграђују еластоодбојне ограде, зидове за заштиту од буке и жичане ограде дуж прве и на делу треће деонице Дунавског коридора. Како се може видети на сторију који је Антић објавио на Инстаграму, чини се да је ова саобраћајница спремна да прими прва возила. У Србији је од 2012. године изграђено 552 километра, а у изградњи је 533 км ауто-путева и брзих саобраћајница.
У неким плановима је и изградња моста који ће спојити Белу Цркву, Банатску Паланку и Рамску тврђаву. Тиме би овај део део Јужнобанатског округа био повезан са Браничевским округом. Осим тога, у плану је, бар што се Баната тиче и пројектоање ауто-пута Београд-–Вршац, а онда од Вршца ка Белој Цркви.
У Србији су од 2012. године изграђена 552 километра, а у изградњи је 533 км ауто-путева и брзих саобраћајница
У Србији се гради и велики дугогодишњи пројекат Фрушкогорски коридор, који треба да споји Нови Сад и Руму, са мостом преко Дунава код Новог Сада и тунелом кроз Фрушку гору, до сада најдужим тунелом у Србији(3,5 километра). Претходно је прошле године отворена брза саобраћајница Рума-Шабац.
Истовремено у току су припремни радови за градњу брзе саобраћајнице „Осмех Војводине” која ће проћи кроз Бачку и Банат, од Бачког Брега до Накова, односно до Српске Црње.
Покрајински секретаријат за урбанизам и заштиту животне средине донео је пред сам крај прошле године решења о сагласности на студије о процени утицаја на животну средину за још две деонице брзе саобраћајнице Осмех Војводине.
Реч је о деоницама од раскрснице са прикључком на индустријску зону Кула до административне границе са општином Србобран, и од административне границе са општином Врбас до административне границе са општином Бечеј. Констатовано је да пројекат, чији је носилац ЈП Путеви Србије, неће имати негативних утицаја на животну средину. Овим је дато зелено светло за наставак изградње брзе саобраћајнице од Бачког Брега до Српске Црње, која је почела крајем 2023. године у Бачком Брегу.
Брза саобраћајница “Осмех Војводине” ће дужином од око 185 километара повезати територије Сомбора, Куле, Врбаса, Србобрана, Бечеја, Новог Бечеја и Српске Црње. Саобраћајница је пројектована за брзину од 100 км на сат и обухватаће 46 мостова, 34 надвожњака, 5 подвожњака и 35 пропуста. Поред тога, пројектом је планирана и изградња 12 петљи, те 13 површинских кружних раскрсница.
Радови су започети и на изградњи ауто-пута Београд-Зрењанин-Нови Сад.