Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

"DNEVNIK" SAZNAJE:

DUNAVSKI KORIDOR MUNJEVITO NAPREDUJE Izgrađena 52 mosta i nadvožnjaka, 5 petlji i 16 kružnih raskrsnica VIŠE OD 5.000 RADNIKA ANGAŽOVANO NA INFRASTRUKTURNIM PROJEKTIMA U SRBIJI

07.02.2025. 08:05 09:04
Piše:
Izvor:
Dnevnik
коридори

Na gradilištima širom Srbije angažovano je trenutno 5.022 inženjera i radnika koji rade na izgradnji modernih putnih infrastrukturnih projekata koji povezuju svaki deo naše zemlje.

Ovo je na društvenim mrežama objavio direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić prilikom obilaska budućih magistrala. 

Jedna od saobraćajnica na kojoj su u toku finalni radovi je deo Dunavskog koridora, deonica od Požarevca preko Velikog Gradišta do Golupca duga je 68 kilometara. Na ovoj brzoj saobraćajnici izgrađena su  52 mosta i nadvožnjaka, 5 petlji i 16 kružnih raskrsnica. Brza saobraćajnica projektovana je  za brzinu od 100  kilometara na sat. 

Brza saobraćajnica državni put IB reda, auto-put E75 Beograd–Niš (petlja „Požarevac“)–Požarevac (obilaznica)–Veliko Gradište–Golubac je projekat koji će doprineti boljoj pristupačnosti, ali i rasteretiti saobraćaj obilaznicama urbanih područja Požarevca i Velikog Gradišta, objavljeno je na sajtu Koridora Srbije. 

Trenutno radnici kineskog „Šandonga”, koji su angažovani na izgradnji ove brze  saobraćajnice,  ugrađuju elastoodbojne ograde, zidove za zaštitu od buke i žičane ograde duž deonice Dunavskog koridora
 

trasa
Foto: Koridori Srbije

Takođe, uticaće na razvoj infrastrukture, ekonomije, privrede i turizma dodatnom popularizacijom važnih lokaliteta, poput Smederevske tvrđave, arheološkog parka Viminacijum, tvr-đave Ram i Golupca i Srebrnog jezera.

Trenutno radnici kineskog „Šandonga”, koji su angažovani na izgradnji ove brze saobraćajnice, ugrađuju elastoodbojne ograde, zidove za zaštitu od buke i žičane ograde duž prve i na delu treće deonice Dunavskog koridora. Kako se može videti na storiju koji je Antić objavio na Instagramu, čini se da je ova saobraćajnica spremna da primi prva vozila.  U Srbiji je od 2012. godine izgrađeno 552 kilometra, a u izgradnji je 533 km auto-puteva i brzih saobraćajnica.

U nekim planovima je i izgradnja mosta koji će spojiti Belu Crkvu, Banatsku Palanku i Ramsku tvrđavu. Time bi ovaj deo deo Južnobanatskog okruga bio povezan sa Braničevskim okrugom. Osim toga, u planu je, bar što se Banata tiče i projektoanje auto-puta Beograd-–Vršac, a onda od Vršca ka Beloj Crkvi.

U Srbiji su od 2012. godine izgrađena 552 kilometra, a u izgradnji je 533 km auto-puteva i brzih saobraćajnica

U Srbiji se gradi i veliki dugogodišnji projekat Fruškogorski koridor, koji treba da spoji Novi Sad i Rumu, sa mostom preko Dunava kod Novog Sada i tunelom kroz Frušku goru, do sada najdužim tunelom u Srbiji(3,5 kilometra). Prethodno je prošle godine otvorena brza saobraćajnica Ruma-Šabac. 

Istovremeno u toku su pripremni radovi za gradnju brze saobraćajnice „Osmeh Vojvodine” koja će proći kroz Bačku i Banat, od  Bačkog Brega do Nakova, odnosno do Srpske Crnje. 

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine doneo je pred sam kraj prošle godine rešenja o saglasnosti na studije o proceni uticaja na životnu sredinu za još dve deonice brze saobraćajnice Osmeh Vojvodine.

траса
Foto: Koridori Srbije

Reč je o deonicama od raskrsnice sa priključkom na industrijsku zonu Kula do administrativne granice sa opštinom Srbobran, i od administrativne granice sa opštinom Vrbas do administrativne granice sa opštinom Bečej. Konstatovano je da projekat, čiji je nosilac JP Putevi Srbije, neće imati negativnih uticaja na životnu sredinu. Ovim je dato zeleno svetlo za nastavak izgradnje brze saobraćajnice od Bačkog Brega do Srpske Crnje, koja je počela krajem 2023. godine u Bačkom Bregu. 

Brza saobraćajnica “Osmeh Vojvodine” će dužinom od oko 185 kilometara povezati teritorije Sombora, Kule, Vrbasa, Srbobrana, Bečeja, Novog Bečeja i Srpske Crnje. Saobraćajnica je projektovana za brzinu od 100 km na sat i obuhvataće 46 mostova, 34 nadvožnjaka, 5 podvožnjaka i 35 propusta. Pored toga, projektom je planirana i izgradnja 12 petlji, te 13 površinskih kružnih raskrsnica. 

Radovi su započeti i na izgradnji auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad. 

Izvor:
Dnevnik
Piše:
Pošaljite komentar