ЗБОГ РАДОВА НА БРЗОЈ ПРУЗИ У НОВОМ САДУ Рушење моста затвара пругу и пловидбу
Мост преко канала Дунав-Тиса-Дунав у новосадском насељу Сајлово биће срушен и због тога ће од данас у 7 сати у потпуности бити обустављена пловидба на делу канала ХС ДТД „Нови Сад - Савино Село”, од км 6+600 до км 7+150.
Како наводе у Лучкој капетанији Нови Сад, обустава ће бити на снази до завршетка радова.
Због реконструкције доњег строја пруге у дужини од око 1.200 метара на Сајлову, односно изградње нове Распутнице Сајлово, на прузи Нови Сад - Распутница Сајлово - Римски Шанчеви – Орловат, од данас ни возови неће ићи од Распутнице Сајлово до Римских Шанчева.
У „Инфраструктури железнице Србије” кажу да ће та деоница бити затворена за саобраћај у наредних шест месеци.
– Док трају радови на делу пруге Распутница Сајлово - Римски Шанчеви није могуће организовати теретни саобраћај, па ће сви теретни возови ићи алтернативним путем: Римски Шанчеви - Орловат Стајалиште - Панчево Главна - Раковица - Београд Ранжирна - Батајница - Стара Пазова - Нови Сад Ранжирна – каже портпарол у „Инфраструктури железнице Србије“ Ненад Станисављевић. Додаје да ће се саобраћај теретних возова на делу пруге Батајница - Стара Пазова - Нови Сад Ранжирна одвијати само током ноћи, од 23 до 5 часова.
Како напомиње Станисављевић, извођење ових радова не утиче на досадашњи начин организовања саобраћаја возова на делу пруге Нови Сад Ранжирна - Распутница Сајлово - Футог.
На Сајлову је у оквиру изградње брзе пруге Нови Сад - Суботица већ изграђен један од четири моста преко канала Дунав - Тиса - Дунав. Новосаграђени железнички мост у Сајлову дугачак је 154 метра. У првој половини децембра завршено је постављање нове челичне мостовске конструкције на њему, после чега је уследило бетонирање, а следећа фаза је постављање колосека за брзину од 200 километара на сат.
Недалеко одатле треба да никне нови мост на брзој прузи, на месту старог, чије рушење почиње данас. Преко новог железничког моста прелазиће два теретна колосека за Руменку, а од моста ће се један од њих одвајати ка Римским Шанчевима.
Извођач радова је конзорцијум Кинеских железница „China Railway Интернатионал Company” и „China Communications Цонструцтион Company”.
З. Мл.