ZBOG RADOVA NA BRZOJ PRUZI U NOVOM SADU Rušenje mosta zatvara prugu i plovidbu
Most preko kanala Dunav-Tisa-Dunav u novosadskom naselju Sajlovo biće srušen i zbog toga će od danas u 7 sati u potpunosti biti obustavljena plovidba na delu kanala HS DTD „Novi Sad - Savino Selo”, od km 6+600 do km 7+150.
Kako navode u Lučkoj kapetaniji Novi Sad, obustava će biti na snazi do završetka radova.
Zbog rekonstrukcije donjeg stroja pruge u dužini od oko 1.200 metara na Sajlovu, odnosno izgradnje nove Rasputnice Sajlovo, na pruzi Novi Sad - Rasputnica Sajlovo - Rimski Šančevi – Orlovat, od danas ni vozovi neće ići od Rasputnice Sajlovo do Rimskih Šančeva.
U „Infrastrukturi železnice Srbije” kažu da će ta deonica biti zatvorena za saobraćaj u narednih šest meseci.
– Dok traju radovi na delu pruge Rasputnica Sajlovo - Rimski Šančevi nije moguće organizovati teretni saobraćaj, pa će svi teretni vozovi ići alternativnim putem: Rimski Šančevi - Orlovat Stajalište - Pančevo Glavna - Rakovica - Beograd Ranžirna - Batajnica - Stara Pazova - Novi Sad Ranžirna – kaže portparol u „Infrastrukturi železnice Srbije“ Nenad Stanisavljević. Dodaje da će se saobraćaj teretnih vozova na delu pruge Batajnica - Stara Pazova - Novi Sad Ranžirna odvijati samo tokom noći, od 23 do 5 časova.
Kako napominje Stanisavljević, izvođenje ovih radova ne utiče na dosadašnji način organizovanja saobraćaja vozova na delu pruge Novi Sad Ranžirna - Rasputnica Sajlovo - Futog.
Na Sajlovu je u okviru izgradnje brze pruge Novi Sad - Subotica već izgrađen jedan od četiri mosta preko kanala Dunav - Tisa - Dunav. Novosagrađeni železnički most u Sajlovu dugačak je 154 metra. U prvoj polovini decembra završeno je postavljanje nove čelične mostovske konstrukcije na njemu, posle čega je usledilo betoniranje, a sledeća faza je postavljanje koloseka za brzinu od 200 kilometara na sat.
Nedaleko odatle treba da nikne novi most na brzoj pruzi, na mestu starog, čije rušenje počinje danas. Preko novog železničkog mosta prelaziće dva teretna koloseka za Rumenku, a od mosta će se jedan od njih odvajati ka Rimskim Šančevima.
Izvođač radova je konzorcijum Kineskih železnica „China Railway International Company” i „China Communications Construction Company”.
Z. Ml.