ВОЗОМ И КРОЗ СРЕДЊИ БАНАТ Почели припремни радови за градњу новог железничког моста преко Тамиша
ТОМАШЕВАЦ: Покрајински секретаријат за енергетику, грађевинарство и саобраћај донео је решење о грађевинској дозволи којом се „Инфраструктури железнице Србије” дозвољава изградња железничког моста преко реке Тамиш, између Томашевца и Орловата, на деоници пруге Панчево Главна станица – Зрењанин – Кикинда – државна граница.
Истовремено, у оквиру градње новог моста, одобрава се и реконструкција дела пруге, ради уклапања у мост, с обе његове стране. Укупна предрачунска вредност ове инвестиције процењена је на око 10 милиона евра.
Из локалне самоуправе у Зрењанину је саопштено да је ових дана отворено градилиште и да су почели припремни радови за изградњу моста, који ће се налазити на око 20 метара од постојећег друмско-железничког. Извођачи очекују да ће припремни радови, уз постављање талпи, трајати петнаестак дана, након чега би требало да почне изградња два носећа стуба у речном кориту.
Предвиђено је да се нови железнички мост гради низводно од постојећег, односно с његове десне стране, посматрано из правца Орловата. Нови мост позициониран је паралелно са постојећим на малој удаљености, како би се омогућило одвијање железничког саобраћаја за време извођења радова на новом мосту, али и лакше уклапање са постојећом трасом пруге.
У складу са захтевима инвеститора, пројектна брзина на измештеној траси пруге износи 100 километара на сат, а нови мост премостиће Тамиш слично постојећем, у три распона од по око 40 метара. Дужина моста биће око 120 метара, а новог дела пруге 1.235 метара, уз машинско регулисање колосека у дужини од 178,8 метара.
Како се још наводи у тендерској документацији, изградња моста неће утицати на саобраћај возова на постојећој магистралној прузи, осим у домену тачака одвајања нове пруге од постојеће.
Република Србија, преко ресорних министарстава, и Град Зрењанин на овај начин трајно решавају проблем настао затварањем садашњег моста за друмски саобраћај, и то градњом два нова моста - посебно за друмски и железнички саобраћај. У међувремену је, као алтернативно решење, изграђен нов асфалтни пут између Ботоша и Орловата, дужине 5,3 километра, па је мештанима Томашевца омогућена лакша комуникација са градским средиштем.
Ж. Балабан