Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

VOZOM I KROZ SREDNJI BANAT Počeli pripremni radovi za gradnju novog železničkog mosta preko Tamiša

03.06.2024. 09:35 12:05
Piše:
Foto: Grad Zrenjanin

TOMAŠEVAC: Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj doneo je rešenje o građevinskoj dozvoli kojom se „Infrastrukturi železnice Srbije” dozvoljava izgradnja železničkog mosta preko reke Tamiš, između Tomaševca i Orlovata, na deonici pruge Pančevo Glavna stanica – Zrenjanin – Kikinda – državna granica.

Istovremeno, u okviru gradnje novog mosta, odobrava se i rekonstrukcija dela pruge, radi uklapanja u most, s obe njegove strane. Ukupna predračunska vrednost ove investicije procenjena je na oko 10 miliona evra.

Iz lokalne samouprave u Zrenjaninu je saopšteno da je ovih dana otvoreno gradilište i da su počeli pripremni radovi za izgradnju mosta, koji će se nalaziti na oko 20 metara od postojećeg drumsko-železničkog. Izvođači očekuju da će pripremni radovi, uz postavljanje talpi, trajati petnaestak dana, nakon čega bi trebalo da počne izgradnja dva noseća stuba u rečnom koritu.

Predviđeno je da se novi železnički most gradi nizvodno od postojećeg, odnosno s njegove desne strane, posmatrano iz pravca Orlovata. Novi most pozicioniran je paralelno sa postojećim na maloj udaljenosti, kako bi se omogućilo odvijanje železničkog saobraćaja za vreme izvođenja radova na novom mostu, ali i lakše uklapanje sa postojećom trasom pruge.

Vrednost investicije u most i prugu procenjena je na oko 10 miliona evra

U skladu sa zahtevima investitora, projektna brzina na izmeštenoj trasi pruge iznosi 100 kilometara na sat, a novi most premostiće Tamiš slično postojećem, u tri raspona od po oko 40 metara. Dužina mosta biće oko 120 metara, a novog dela pruge 1.235 metara, uz mašinsko regulisanje koloseka u dužini od 178,8 metara.

Kako se još navodi u tenderskoj dokumentaciji, izgradnja mosta neće uticati na saobraćaj vozova na postojećoj magistralnoj pruzi, osim u domenu tačaka odvajanja nove pruge od postojeće.

Republika Srbija, preko resornih ministarstava, i Grad Zrenjanin na ovaj način trajno rešavaju problem nastao zatvaranjem sadašnjeg mosta za drumski saobraćaj, i to gradnjom dva nova mosta - posebno za drumski i železnički saobraćaj. U međuvremenu je, kao alternativno rešenje, izgrađen nov asfaltni put između Botoša i Orlovata, dužine 5,3 kilometra, pa je meštanima Tomaševca omogućena lakša komunikacija sa gradskim središtem.

Ž. Balaban

 

Piše:
Pošaljite komentar