Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Светитељка, император, градоначелник и археолог откривају Митровицу

08.01.2023. 12:25 12:29
Пише:
Фото: Туристичка организација Сремске Митровице

​​​​​​​По коме је Сремска Митровица добила име, ко је био њен први градоначелник, или икона које светитељке, страдале у Сирмијуму, се нашла на свемирској станици “Мир” и обишла око 3.000 кругова око Земље и још много других занимљивости туристи, али и Митровчани могу сазнати или освежити своје знање и упознати прошлост града кроз партију занимљиве друштвене игре “Магични град Сремска Митровица”, која ће ускоро бити доступна у Туристичком инфо центру Сремске Митровице.

Игра је настала захваљујући креативности Миљана Гарчевића наставника у ОШ “Добросав Радосављевић Народ” у Мачванској Митровици и Ивоне Поповић учитељице у ОШ “Трива Витасовић Лебарник” у Лаћарку који су је израдили за потребе пројекта “Адрилинк”, у ком учествује Туристичка организација. У оквиру пројекта израђена је и мапа на којој су обележене тематске целине - антички Сирмијум, барокно језгро града, река Сава, меморијални парк, Фрушка гора, Засавица и сеоски туризам.

Према речима Гарчевића игра, која је намењена основцима и одраслима и требала би да мотивише туристе и радознале Митровчане да се упуте у истраживање Сремске Митровице, пронађу најзнаменитија места и открију њену богату историју.

- Много времена сам посветио осмишљавању игре, јер нисам желео да буде компликована. Како радим у школи са ученицима сам тестирао пробне верзије и приметио сам да уколико нису сви играчи укључени, деца лако губе пажњу и стрпљење. Зато сам посебно водио рачуна да је осмислим тако да сви играчи непрекидно активно учествују у партији - објашњава Гарчевић. - Четири играча се по табли крећу фигурама, које су ручно осликане, а за чији изглед је била задужена Ивона Поповић. То су Света Анастасија, која представља ранохришћански период, односно мученике Сирмијума, али и женску популацију, император Проб који је рођен и који је страдао у Сирмијуму и значајан је је укинуо забрану садње винове лозе ван Апенина, што је омогућило процват виноградарства на Фрушкој гори. Наравно ту је и први градоначелник Сремске Митровице Ћира Милекић и археолог Петар Милошевић, који представља савремени период и који је највише проучавао археологију и историју античког Сирмијума и римску културу у Срему.

Током игре баца се коцка и извлаче картице са питањима, шансама и сликама симбола града. Уколико играч стане на поље питања извлачи картицу на којој је с једне стране исписано питање, које му чита други учесник, а са друге стране одговор који би требао да га наведе да у граду обиђе локалитет који је у вези с питањем. Тако на пример у оквиру одговара на питање ко је први градоначелник Сремске Митровице играч ће сазнати где се налази кућа и биста Ћире Миликећа.

-Уколико играч да тачан одговор добија златник на ком је изгравирана Фортуна, римска богиња која се налазила на новчићима и златим полугама које су коване и откривене у Сирмијуму. Наравно има и зачкољица. Уколико играч да погрешан одговор, дужан је да плати осталим играчима златницима - каже Гарчевић.

Како би игра била прилагођена и основцима нижих разреда Гарчевић је осмислио и посебан, поједностављен и прилагођен шпил карата који је намењен за ученике од другог разреда. Заинтересованих за ову јединствену друштвену игру има на претек, али како Гарчевић истиче, тренутно није у плану да се она нађе у продаји, јер је израда скупа и дуготрајна

Друго поље су шансе попут пропуштања једног бацања, зараде на гладијаторским борбама, плаћања гозбе и слично. Треће су симболи града које је потребно склопити од четири карте - мост Светог Иринеја, зграда Градске библиотеке и фонтана у центру града.

- Уколико играч не може да склопи слику, јер је извукао различите делове, постоји могућност откупљивања картице. Победник је онај који сакупи 30 златника и склопи слику симбола града, али се може играти и на мерење времена. У том случај у победиће играч који је сакупио највише златника и који је успео да склопи слику – објашњава Гарчевић.

Како би игра била прилагођена и основцима нижих разреда Гарчевић је осмислио и посебан, поједностављен и прилагођен шпил карата који је намењен за ученике од другог разреда. Заинтересованих за ову јединствену друштвену игру има на претек, али како Гарчевић истиче, тренутно није у плану да се она нађе у продаји, јер је израда скупа и дуготрајна. Ипак, нада се да ће се уз финансијску помоћ она једног дана ипак наћи у продаји.

Силвиа Ковач

Пише:
Пошаљите коментар