Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Svetiteljka, imperator, gradonačelnik i arheolog otkrivaju Mitrovicu

08.01.2023. 12:25 12:29
Piše:
Foto: Turistička organizacija Sremske Mitrovice

​​​​​​​Po kome je Sremska Mitrovica dobila ime, ko je bio njen prvi gradonačelnik, ili ikona koje svetiteljke, stradale u Sirmijumu, se našla na svemirskoj stanici “Mir” i obišla oko 3.000 krugova oko Zemlje i još mnogo drugih zanimljivosti turisti, ali i Mitrovčani mogu saznati ili osvežiti svoje znanje i upoznati prošlost grada kroz partiju zanimljive društvene igre “Magični grad Sremska Mitrovica”, koja će uskoro biti dostupna u Turističkom info centru Sremske Mitrovice.

Igra je nastala zahvaljujući kreativnosti Miljana Garčevića nastavnika u OŠ “Dobrosav Radosavljević Narod” u Mačvanskoj Mitrovici i Ivone Popović učiteljice u OŠ “Triva Vitasović Lebarnik” u Laćarku koji su je izradili za potrebe projekta “Adrilink”, u kom učestvuje Turistička organizacija. U okviru projekta izrađena je i mapa na kojoj su obeležene tematske celine - antički Sirmijum, barokno jezgro grada, reka Sava, memorijalni park, Fruška gora, Zasavica i seoski turizam.

Prema rečima Garčevića igra, koja je namenjena osnovcima i odraslima i trebala bi da motiviše turiste i radoznale Mitrovčane da se upute u istraživanje Sremske Mitrovice, pronađu najznamenitija mesta i otkriju njenu bogatu istoriju.

- Mnogo vremena sam posvetio osmišljavanju igre, jer nisam želeo da bude komplikovana. Kako radim u školi sa učenicima sam testirao probne verzije i primetio sam da ukoliko nisu svi igrači uključeni, deca lako gube pažnju i strpljenje. Zato sam posebno vodio računa da je osmislim tako da svi igrači neprekidno aktivno učestvuju u partiji - objašnjava Garčević. - Četiri igrača se po tabli kreću figurama, koje su ručno oslikane, a za čiji izgled je bila zadužena Ivona Popović. To su Sveta Anastasija, koja predstavlja ranohrišćanski period, odnosno mučenike Sirmijuma, ali i žensku populaciju, imperator Prob koji je rođen i koji je stradao u Sirmijumu i značajan je je ukinuo zabranu sadnje vinove loze van Apenina, što je omogućilo procvat vinogradarstva na Fruškoj gori. Naravno tu je i prvi gradonačelnik Sremske Mitrovice Ćira Milekić i arheolog Petar Milošević, koji predstavlja savremeni period i koji je najviše proučavao arheologiju i istoriju antičkog Sirmijuma i rimsku kulturu u Sremu.

Tokom igre baca se kocka i izvlače kartice sa pitanjima, šansama i slikama simbola grada. Ukoliko igrač stane na polje pitanja izvlači karticu na kojoj je s jedne strane ispisano pitanje, koje mu čita drugi učesnik, a sa druge strane odgovor koji bi trebao da ga navede da u gradu obiđe lokalitet koji je u vezi s pitanjem. Tako na primer u okviru odgovara na pitanje ko je prvi gradonačelnik Sremske Mitrovice igrač će saznati gde se nalazi kuća i bista Ćire Milikeća.

-Ukoliko igrač da tačan odgovor dobija zlatnik na kom je izgravirana Fortuna, rimska boginja koja se nalazila na novčićima i zlatim polugama koje su kovane i otkrivene u Sirmijumu. Naravno ima i začkoljica. Ukoliko igrač da pogrešan odgovor, dužan je da plati ostalim igračima zlatnicima - kaže Garčević.

Kako bi igra bila prilagođena i osnovcima nižih razreda Garčević je osmislio i poseban, pojednostavljen i prilagođen špil karata koji je namenjen za učenike od drugog razreda. Zainteresovanih za ovu jedinstvenu društvenu igru ima na pretek, ali kako Garčević ističe, trenutno nije u planu da se ona nađe u prodaji, jer je izrada skupa i dugotrajna

Drugo polje su šanse poput propuštanja jednog bacanja, zarade na gladijatorskim borbama, plaćanja gozbe i slično. Treće su simboli grada koje je potrebno sklopiti od četiri karte - most Svetog Irineja, zgrada Gradske biblioteke i fontana u centru grada.

- Ukoliko igrač ne može da sklopi sliku, jer je izvukao različite delove, postoji mogućnost otkupljivanja kartice. Pobednik je onaj koji sakupi 30 zlatnika i sklopi sliku simbola grada, ali se može igrati i na merenje vremena. U tom slučaj u pobediće igrač koji je sakupio najviše zlatnika i koji je uspeo da sklopi sliku – objašnjava Garčević.

Kako bi igra bila prilagođena i osnovcima nižih razreda Garčević je osmislio i poseban, pojednostavljen i prilagođen špil karata koji je namenjen za učenike od drugog razreda. Zainteresovanih za ovu jedinstvenu društvenu igru ima na pretek, ali kako Garčević ističe, trenutno nije u planu da se ona nađe u prodaji, jer je izrada skupa i dugotrajna. Ipak, nada se da će se uz finansijsku pomoć ona jednog dana ipak naći u prodaji.

Silvia Kovač

Piše:
Pošaljite komentar