Санација ветрозаштитног појаса уз пут Бечеј–Србобран: Сеча за безбеднију вожњу
БЕЧЕЈ: У току је санациона сеча дрвореда ветрозаштитног појаса уз пут Бечеј – Србобран.
Одмах су се јавила и негодовања, а мало ко се пита због чега је ЈП „Путеви Србије“ тај посао уврстило у редован програм свог рада на путевима И и II реда.
- Радови на сређивању путног појаса деонице Бечеј – Србобран обављају се у оквиру редовног одржавања и због безбедности учесника у саобраћају - наглашавају у ЈП „Путеви Србије“ и додају да крчење шибља и орезивање или уклањање стабала зависи од тога колико су оштећена и колико угрожавају безбедност одвијања саобраћаја. Радови се спроводе по инструкцијама које је дало стручно лице, шумарски инспектор.
Радове на терену изводи мобилна екипа новосадског предузећа „Војводинапут – Бачкапут“ и, колико толико, исправља нестручно урађено пре више деценија. Тада је ПИК „Бечеј“, да би ублажио ударе ветрова и сачувао усеве на својим њивама, засадио, углавном, дрворед сибирског бреста. Међутим, нису водили рачуна о томе да су стабла у путном појасу и да ће, кад се стабло развије, угрозити безбедност саобраћаја.
- Имамо конкретних притужби за актуелну деоницу, јер је пала грана и у саобраћајној незгоди оштећен је камион. Поготово је зими опасно возити деоницама где је дрворед у путном појасу, јер снаг са грана пада на пут, леди се и угрожава безбедност саограћаја - појашњавају у ЈП „Путеви Србије“.
Шумарски инжењер је на терену и обележава да ли стабло треба сећи до пања или до одређене висине, како би у што скорије време обновило крошњу мањег обима. Ко сади дрворед као ветрозаштитни појас уз саобраћајнице, мора имати на уму да стабло треба да је удаљено од коловоза најмање онолико метара колика је његова висина.
Пошто се од Темерина до Новог Сада реконструише фреквентна саобраћајница, саобраћај од Бечеја ка Новом Саду преусмерава се на деоницу ка Србобрану. Ту ће дробилица у време нерадних дана уклањати грање и лишће, па ће тек тада бити видљиви ефекти урађеног посла.
В. Јанков