Sanacija vetrozaštitnog pojasa uz put Bečej–Srbobran: Seča za bezbedniju vožnju
BEČEJ: U toku je sanaciona seča drvoreda vetrozaštitnog pojasa uz put Bečej – Srbobran.
Odmah su se javila i negodovanja, a malo ko se pita zbog čega je JP „Putevi Srbije“ taj posao uvrstilo u redovan program svog rada na putevima I i II reda.
- Radovi na sređivanju putnog pojasa deonice Bečej – Srbobran obavljaju se u okviru redovnog održavanja i zbog bezbednosti učesnika u saobraćaju - naglašavaju u JP „Putevi Srbije“ i dodaju da krčenje šiblja i orezivanje ili uklanjanje stabala zavisi od toga koliko su oštećena i koliko ugrožavaju bezbednost odvijanja saobraćaja. Radovi se sprovode po instrukcijama koje je dalo stručno lice, šumarski inspektor.
Radove na terenu izvodi mobilna ekipa novosadskog preduzeća „Vojvodinaput – Bačkaput“ i, koliko toliko, ispravlja nestručno urađeno pre više decenija. Tada je PIK „Bečej“, da bi ublažio udare vetrova i sačuvao useve na svojim njivama, zasadio, uglavnom, drvored sibirskog bresta. Međutim, nisu vodili računa o tome da su stabla u putnom pojasu i da će, kad se stablo razvije, ugroziti bezbednost saobraćaja.
- Imamo konkretnih pritužbi za aktuelnu deonicu, jer je pala grana i u saobraćajnoj nezgodi oštećen je kamion. Pogotovo je zimi opasno voziti deonicama gde je drvored u putnom pojasu, jer snag sa grana pada na put, ledi se i ugrožava bezbednost saograćaja - pojašnjavaju u JP „Putevi Srbije“.
Šumarski inženjer je na terenu i obeležava da li stablo treba seći do panja ili do određene visine, kako bi u što skorije vreme obnovilo krošnju manjeg obima. Ko sadi drvored kao vetrozaštitni pojas uz saobraćajnice, mora imati na umu da stablo treba da je udaljeno od kolovoza najmanje onoliko metara kolika je njegova visina.
Pošto se od Temerina do Novog Sada rekonstruiše frekventna saobraćajnica, saobraćaj od Bečeja ka Novom Sadu preusmerava se na deonicu ka Srbobranu. Tu će drobilica u vreme neradnih dana uklanjati granje i lišće, pa će tek tada biti vidljivi efekti urađenog posla.
V. Jankov